خبرگزاری کار ایران

سالاری:

شهرداری یک شهر به مثابه یک دولت ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۹۶۷

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ شهرداری یک شهر به مثابه یک دولت ملی است. اگر مصوبات شورا و تصمیم‌‌‌گیری آن به صورت قانونی عملیاتی نشود، با وجود چنین جایگاهی با مشکلات اساسی روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری، نیز با تشکر از شهردار منطقه ۴ درخصوص تشکیل جلسه شورای اداری در این منطقه گفت: امروزه کلانشهرها با مشکل نبود مدیریت شهری مواجه هستند. پیش‌‌بینی می‌‌‌شود در سال ۱۴۳۰ هشتاد و پنج درصد از جمعیت کشور در کلانشهرها از جمله شهر تهران جمع خواهند شد. لذا چالش‌‌های فراروی شهرها و کلانشهرها تفاوت‌‌‌های بنیادی ایجاد خواهد کرد و قطعا باید حاکمیت جمهوری اسلامی یک تغییر سیاست مدون داشته باشد.

وی افزود: بحث مدیریت هماهنگی حوزه شهری از برنامه سوم در برنامه کشور آغاز شده است و همواره در جلسات به موضوعات و چالش‌‌‌های شهری پرداخته شده است. امروزه رفتارهای مسئولان نسبت به سال‌‌های گذشته تغییرات مطلوبی داشته است که برگزاری اینگونه جلسات از جمله این تغییرات نیکو و اساسی است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شهرداری به عنوان یک دولت ملی اظهار داشت: شهرداری یک شهر به مثابه یک دولت ملی است. اگر مصوبات شورا و تصمیم‌‌‌گیری آن به صورت قانونی عملیاتی نشود، با وجود چنین جایگاهی با مشکلات اساسی روبه‌رو خواهیم بود.

سالاری ادامه داد: شهر تهران ظرفیت‌‌‌های بسیار بالایی برای خدمات‌‌رسانی به شهروندان دارد. بعضا برخی از مدیران با دیدن این ظرفیت‌های بالا و پیچیده و وسیع برای تصمیم‌‌گیری این شهر متعجب می‌‌شوند، اما متاسفانه با وجود تمدن کهن کشورمان هنوز نتوانسته‌‌‌ایم به این موضوعات به طور کامل بپردازیم. اما چنین جلساتی با بیان مشکلات و معضلات مطرحه و تصمیم‌‌گیری‌‌های به‌جا و صحیح می‌‌تواند در به ثمر رسیدن این طرح‌‌‌های نیکو موثر باشد.

وی با اشاره به مشکل جمع‌‌آوری دکل‌های برق فشار قوی و نارضایتی‌های مردمی از دفاتر خدمات الکترونیک، مساعدت از بخش‌‌های خصوصی را یکی از راه‌حل‌‌های مهم این مشکلات دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز