خبرگزاری کار ایران

هت تریک جالب ایران بعد از برد ازبکستان/ از قلعه نویی تا کی روش

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۵۲

تیم ملی ایران برای سومین بار پیاپی موفق شد در اولین بازی بعد از جام جهانی به برتری برسد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در اولین مسابقه پس از جام جهانی به دیدار تیم ملی ازبکستان رفت و موفق شد با تک گل مهدی ترابی در تاشکند به برتری برسد و پیش از جام ملت ها استارت خوبی داشته باشد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ملی پوشان برای سومین بار پیاپی توانستند در اولین بازی بعد از جام جهانی به برتری برسند.

جام جهانی 1978:

پس از شکست 4-1 مقابل پرو تیم حشمت مهاجرانی بازی رسمی انجام نداد تا اینکه در جام ملت های 1980 کویت به مصاف سوریه رفت و با نتیجه 0-0 متوقف شد. . در آن بازی سرمربی ایران عوض شده بود و به جای حشمت مهاجرانی حسن حبیبی سکان دار بود.

جام جهانی 1998:

پس از شکست 2-0 مقابل آلمان در تاریخ 4 تیر 1377، ایران حدود سه ماه به میدان نرفت و سپس رودر روی کویت قرار گرفت. این دیدار دوستانه در حالی به انجام رسید که منصوری پورحیدری به جای جلال طالبی هدایت ایران را بر عهده داشت و ملی پوشان را برای بازی های آسیایی بانکوک آماده می کرد.

جام جهانی 2006:

31 خرداد 1385 بود که در یک بازی تشریفاتی مقابل آنگولا به تساوی 1-1 رسیدیم. کمتر از 50 روز بعد با هدایت امیر قلعه نویی که جایگزین برانکو ایوانکوویچ شده بود ایران در تهران به مصاف امارات رفت و با تک گل رضا عنایتی به برتری رسید تا طلسم نبردن های بعد از آخرین بازی جام جهانی شکسته شود.

جام جهانی 2014:

باخت نا امید کننده در برابر بوسنی با نتیجه 3-1 آب سردی بود بر پیکره فوتبالدوستان. با این حال بعد از آن مسابقه 4 تیر، ایران برای اولین بار سرمربی خود را تغییر نداد تا بازهم کی روش در اولین بازی بعد از این آوردگاه بزرگ روی نیمکت بنشیند. 27 مهر 93 بود که در ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی رفتیم و با تک گل سردار ازمون به برتری رسیدیم. دومین برد ایران هم به دست آمد.

جام جهانی 2018:

بازهم 4 تیر و تساوی مقابل پرتغال. 78 روز از آن مسابقه گذشت و ایران در تاشکند رو در روی ازبکستان هکتور کوپر قرار گرفت و موفق شد با تک گل مهدی ترابی در دقیقه 66 به برتری برسد. کی روش برای دومین بار موفق شد اولین بازی بعد از جام جهانی به پیروزی برسد و بازهم نتیجه 1-0 به دست آمد. ایران هم برای سومین بار متوالی توانست از سد رقبای خود در نخستین بازی پس از جام جهانی بگذرد و از آخرین باخت 20 سال می گذرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز