خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌ها محرک رشد در جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۹۵

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها محرک رشد در جامعه را دانشگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاهها در نشست روسای دانشگاه‌ها گفت: نباید از عرصه مهمی که مسئولیتش روی دوش‌مان است، غافل شویم. دانشگاههای دیگر دنیا ‌باید  مراحل رشد جوانان در دانشگاه‌های ما را ببینند و از آن بیاموزند. روسای دانشگاه ها امروزه می‌توانند با افتخار از دانشجویان خود نام ببرند.

وی ادامه داد: یکی از روسای دانشگاه هاروارد که حدود ۳۰ سال است در آنجا  تدریس می‌کنند، در کتابش با عنوان نگاه انتقادی به هاروارد می‌گوید: هاروارد به دانشجویان درس می‌دهد، اما آنها را خردمند بار نمی‌آورد. دانشگاه باید دانشجویان را به طرح پرسش‌های مهم تشویق ‌کند.

رستمی افزود: ما در دانشگاه‌هایی هستیم که مهمترین بار در پیشرفت کشور بر دوش آنها قرار گرفته است. دانشگاه‌های ما موتور محرک پیشرفت کشور هستند. هر جا توفیقی در جامعه وجود دارد در آنجا رد پای دانشگاه دیده می‌شود.

وی افزود: معتقدیم اخلاق و معنویت در دانشگاه به نسبت جامعه بیشتر دیده می شود و مدعی هستیم که دانشگاه‌های ما وضعیت خوب و قابل قبولی دارند به عنوان مثال دانشگاه های ما در نماز جماعت با شرکت‌کنندگان زیادی مواجه است. در دانشگاه شریف نماز جماعت ظهر در دو وعده برگزار می‌شود، زیرا در وعده اول همه ظرفیت‌ها پر شده و باید وعده دوم نیز برگزار شود. همچنین بیش از ۳۰۰ هزار نمازگزار در این مساجد شرکت می‌کنند در واقع این دانشگاه‌ها بودند که اعتکاف را تبدیل به یک حرکت در تمام مساجد کردند.

 وی بیان کرد: جهان غرب امروز تمام نفوذ خود را به کار گرفته تا ایران را زمین بزنند بنابراین جمع دانشگاهیان باید با ارائه راه حل ها جهت حل مشکلات جامعه حرکت کنند. در این راستا اساتید دانشگاه باید بتوانند فارغ از مسئولیت‌هایشان حضور در یک گردهمایی برای حل مشکلات آن هم با شیوه های کاربردی حضور به هم رسانند. امروزه مسائل دانشگاه ها به نسبت سال‌های گذشته کاهش داشته اما شرایط دانشجویان به نسبت قبل متلاطم‌تر شده است٬ زیرا اغلب دانشجویان تحت تاثیر فضای مجازی هستند فضای مجازی کم عمق و پر حرف است و باعث شده بدنه جامعه در حوزه دینی آسیب ببیند.

رستمی در پایان اظهار داشت: دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاهها خودشان را ملزم به همراهی و یاوری رساندن به دانشگاه ها می‌دانند تا کمک کنند مشکلات حل شوند و نباید بگذاریم موضوعات حاشیه ای به این مسائل دامن بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز