خبرگزاری کار ایران

استیون بنن:

دولت ترامپ با تهدید کودتا رو‌به‌رو است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۱۸

استراتژیست پیشین کاخ سفید گفت که آمریکا دچار بحران شده و دولت این کشور با تهدید کودتا رو‌به‌رو است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «استیون بنن» استراتژیست پیشین و ارشد کاخ سفید، در مصاحبه‌ای که روز گذشته -یکشنبه- منتشر شد، گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، با یک کودتا مواجه است. این در حالی است پیشتر روزنامه نیویورک‌تایمز از تشکیلاتی در درون کاخ سفید خبر داده بود که می‌کوشد در برابر اقدام‌های ترامپ بایستد. 

بنن به رویترز گفت: «آنچه شاهدش بودیم بسیار جدی بود. این حمله‌ای است مستقیم به نهاد قانونی. این مصداق بارز کودتا است.»

بنن در گفت‌وگو با رویترز گفت: «این یک بحران است. شماری از توطئه‌گران جمهوری‌خواه هستند که باور دارند ترامپ مناسب ریاست‌جمهوری نیست.»

بنا به استدلال بنن، این رویداد کمابیش در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. 

وی افزود: «در تابستان ۱۸۶۲، ژنرال “مک‌کللان” و برخی از ژنرال‌های عالی‌رتبه، به همراه تمام دموکرات‌ها در اتحادیه ارتش گمان می‌کردند که “آبراهام لینکلن” مناسب ریاست‌جمهوری نیست. از آن زمان تاکنون چنین رخدادی را شاهد نبودیم.»

با این وجود، بنن گفت گمان نمی‌کند این امر حاصل یک «دولت پنهان» باشد. 

بنن گفت: «من آدمی نیستم که در پی توطئه باشم. پیشتر گفته‌ام که دولت پنهانی در کار نیست. بلکه با دولت آشکار سروکار داریم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز