خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات محلی در روسیه در سایه فراخوان اپوزیسیون برای برگزاری تظاهرات

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۵۶۸

شهروندان روسیه امروز –یکشنبه- در حالی برای شرکت در انتخابات محلی پای صندوق‌های رای می‌روند که رهبر اپوزیسیون زندانی این کشور خواستار برگزاری تظاهراتی علیه اصلاحات نظام بازنشستگی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات شهرداری‌های مسکو امروز برگزار می‌شود و در سایه تلاش کرملین برای دور نگه داشتن چهره‌های جدی اپوزیسیون از صندوق‌های رای، پیروزی «سرگئی سوبیانین» کاندیدای حزب حاکم قطعی به نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های مسئول در مسکو اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و بازارچه‌های غذا در نزدیکی حوزه‌های رای‌گیری کرده‌اند تا میزان مشارکت مردمی در انتخابات را افزایش داده و برای دوره جدید فعالیت سوبیانین به عنوان شهردار مسکو، مشروعیت کسب کنند.

در همین حال، «الکسی ناوالنی» رهبر اپوزیسیون روسیه که از یک ماه قبل در زندان به سر می‌برد، از مردم خواسته است در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی که با واکنش منفی عمومی همراه بوده است، به خیابان‌ها بیایند.

تیم ناوالنی در فراخوان خود برای برگزاری این تظاهرات اعلام کرده است: «برای ۱۸ سال، پوتین و دولت او از بودجه عمومی دزدی کرده و آن را در پروژه‌های بی‌مورد هزینه کرده‌اند. اکنون منابع مالی تمام شده است و ما باید از حق بازنشستگی دزدی کنیم تا بتوانیم مخارج خود را تامین کنیم».

رسانه‌های روسیه اعلام کردند که شماری از سازمان‌دهندگان این اعتراض‌ها، پیش از برگزاری تظاهرات بازداشت شده‌‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز