خبرگزاری کار ایران

نیمار؛ تک ستاره برزیل در سودای افتخار

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۲۷۴

برزیل عصر جدید تیمی لبریز از ستاره است اما به رغم حضور ستاره‌های ریز و درشت، باز هم تمامی چشم‌ها در این تیم به یک ستاره خیره شده؛ نیمار.

به گزارش ایلنا، این شاید یک رسم قدیمی در سلسائو باشد که یک ابرستاره بدل به مرد اول تیم شود. در حالی‌که در فوتبال عصر جدید و انگاره‌های مدرن و پیچیده تاکتیکی، نقش تیم ورک و تاکتیک از ستاره‌ها فراتر رفته اما سنت در برزیل هنوز حفظ شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

بعد از نسل بیگ R و ستاره‌هایی چون رونالدو، ریوالدو و رونالدینیو، حالا نوبت به نیمار رسیده تا طلایه‌دار این سنت باشد. ابرستاره‌ای که برزیل پرستاره متکی به اوست و همین اتکا به اعتقاد منتقدان از دلایل اصلی ناکامی برزیل در دو جام جهانی اخیر است. وقتی ستاره در انحصار تاکتیک‌های بسته تدافعی به زنجیر کشیده می‌شود و برزیل پرستاره با همه ستاره‌هایش ناکام می‌ماند. اتفاقی که در جام جهانی روسیه به عینه دیدیم و نیمار هدف غایی تمامی رقبای برزیل بود که با مهار او سلسائو را از کار می‌انداختند.

حالا و بعد از یک جام جهانی تلخ و حذف در یک چهارم برابر بلژیک، سلسائو با تیته کماکان بر همان محوریت ادامه می‌دهد. سرمربی برزیل به رغم آن تجربه تلخ کماکان به محوریت نیمار اعتقاد دارد و حالا بازوبند کاپیتانی تیم را نیز به او اهدا کرده و نیمار جونیور از این به بعد بازوبند کاپیتانی تیم ملی برزیل را بر بازو خواهد بست. نیمار کاپیتان برزیل در المپیک ۲۰۱۶ بود و توانست قهرمانی را با این تیم تجربه کند و حالا این بازوبند را در تیم بزرگسالان دوباره تجربه می‌کند.

سرمربی تیم ملی برزیل شخصا او را به‌عنوان کاپیتان انتخاب کرده است. این گزینش در حالی انجام گرفت که تاکنون تیته در هر بازی بازوبند کاپیتانی را به صورت چرخشی در اختیار یکی از نفرات تیمش قرار می‌داد. به همین خاطر در دوران حضور این مربی 16 بازیکن در مسابقات به‌عنوان کاپیتان، سلسائو را فرماندهی کردند.

سرمربی سلسائو در این باره گفت: گذشته‌ها گذشته است و انسان‌ها رشد می‌کنند و بالغ می‌شوند. از زمانی که کار خود را در کنار نیمار شروع کردم لحظات مهمی را با هم گذراندیم و او نشان داد می‌تواند تیم را رهبری کند. مطمئن هستم اکنون نیمار آماده است تا این گام رو به جلو را بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز