خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین عملیات نظامی سربازان آمریکایی و شبه‌نظامیان کرد در الرقه

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۰۳

«نیروهای دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی نظامیان آمریکایی بزرگ‌ترین عملیات امنیتی را در استان الرقه صورت دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «نیروهای دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی نیروهای آمریکایی بزرگ‌ترین عملیات امنیتی را در استان الرقه انجام دادند.

منابعی در میان معارضان تصریح کردند، به دنبال عملیات مشترک «نیروهای دموکراتیک سوریه» و نظامیان آمریکایی، ممنوعیت آمد وشد در الرقه از ساعت شش صبح تا ساعت ۱۰ اجرا شد و این نیروها ورودی‌های شهر را بسته و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند. این منابع احتمال دادند ممنوعیت آمد و شد در این شهر به طور کامل اجرا شود.

طبق اعلام یکی از منابع کرد، دلیل این عملیات امنیتی بازداشت باندهای زیرزمینی داعش و شبکه‌های تروریستی است که با انفجارهای اخیر این استان در ارتباط هستند.

این در حالی است که فعالان سوری، «نیروهای دموکراتیک سوریه» و «یگان‌های مدافع خلق» را به اجرای بزرگ‌ترین عملیات امنیتی در استان الرقه با هدف گرفتن سلاح و یارگیری اجباری از میان جوانان متهم می‌کنند؛ چرا که به گفته آنها، این شبه‌نظامیان ده‌ها نفر از اهالی شهرک‌های غربی این استان را در راستای این برنامه بازداشت کرده‌اند.

از سوی دیگر، «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- اعلام کرد که ده‌ها نفر در شرق فرات که به صورت اجباری به عضویت «نیروهای دموکراتیک سوریه» درآمدند، به دلیل ترس از انتقام‌گیری باندهای داعش، قراردادهایشان را با این شبه‌نظامیان فسخ کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز