خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در بدو ورود به پکن:

ایران از ابتدای انقلاب روابط دفاعی دیرینه‌ای با چین دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۷۷۸

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیئت بلندپایه دفاعی به چین سفر کرده است، وارد فرودگاه پکن شد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در این سفر ضمن دیدار با وزیر دفاع چین، با مقامات نظامی و سیاسی این کشور ملاقات و در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط و همکاری های دوجانبه دفاعی گفت وگو خواهد کرد.

­وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران روابط دفاعی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین را دیرینه و راهبردی دانست و اظهار داشت: رهبران دو کشور بر مشارکت راهبردی دو جانبه تاکید فراوان دارند که تحقق این مهم به مشارکت و رایزنی های متعدد نیاز دارد.

امیر سرتیپ حاتمی بخش قابل توجهی از روابط راهبردی دو کشور را در حوزه دفاعی اعلام کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران روابط دفاعی دیرینه‌ای از ابتدای انقلاب با چین داشته و این روابط اکنون نیز ادامه دارد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالی درباره هدف از سفر چین تصریح کرد: در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر دفاع این کشور، دیدارهایی هم با سایر مقامات نظامی چین و بازدیدهایی از مراکز نظامی و صنعتی این کشور خواهیم داشت.

وی توسعه موافقتنامه وزیران دفاع دو کشور که در سال ۹۵ امضا شده را یکی دیگر از اهداف سفر خود به چین عنوان کرد و ادامه داد: مسایل منطقه ای و بین المللی ایجاب می کند که در این شرایط رایزنی ها میان دو کشور از نزدیک انجام شود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران و چین اشتراکات مشترکی دارند، اضافه کرد: روابط ایران و چین از دیرباز روابط خوب و در سطح عالی بوده و اکنون نیز با توجه به تحولات منطقه نیاز است این روابط بیش از گذشته گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز