خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود؛

سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۱۷

سیدمحسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان و رئیس شورای سیاستگذاری سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور از آمادگی کامل دانشگاه زنجان برای برگزاری این مسابقات خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن نجفیان با بیان اینکه این جشنواره از ۱۶ شهریور با پذیرش دانشجویان شرکت‌کننده از دانشگاه های سراسر کشور آغاز می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره ۱۸ شهریور با حضور مسئولان کشوری و استانی با تقدیر از برگزیدگان مسابقات به پایان خواهد رسید و در حاشیه این جشنواره نیز نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان افزود: در این دوره از جشنواره قریب به ۴۵۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل و تحقیق و نیز اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و سایر موارد در ۵ سالن مجزا به صورت همزمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس شورای سیاست گذاری این جشنواره گفت: پژوهش یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره است که شرکت کنندگان در این بخش در زمینه تلخیص کتاب و مقاله‌نویسی رقابت می‌کنند؛ همچنین بخش آثار ادبی هم شامل شعر، داستان، فیلم‌نامه‌نویسی و آثار هنری ازجمله خوشنویسی، عکاسی، معرق، منبت، طراحی پوستر و نیز فناوری‌های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

وی در ادامه گفت: در این جشنواره، نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۸۰ کارشناس دینی در قالب کارگاه تخصصی یک روزه در دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

به گفته نجفیان، فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، قره شیخلو ریاست سازمان دارالقران کشور، آیت‌اله خاتمی امام جمعه،  درویش امیری استاندار و برخی مسئولان استانی مهمانان ویژه این جشنواره در مراسم اختتامیه این جشنواره خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز