خبرگزاری کار ایران

ازسرگیری جلسه پارلمان عراق در سایه مبهم بودن فراکسیون اکثریت

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۷۳۵

پارلمان عراق نشست خود را با حضور ۸۵ نماینده ازسر گرفته است و همچنان بحران ناشی از فراکسیون اکثریت به قوت خود باقی‌ست.

به گزارش ایلنا، پارلمان عراق، امروز- سه‌شنبه- نشست خود به ریاست رئیس سِنی و با حضور ۸۵ نماینده را آغاز کرد. این در حالی‌ است که مساله موجودیت فراکسیون اکثریت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

منابع کردی به «المیادین» اعلام کردند که ائتلاف‌های «سائرون- النصر» و «الفتح- دوله‌القانون» پیشنهاداتی به طرف‌های کردی برای مشارکت واقعی در دولت را مطرح کرده‌اند.

نشست‌ دیروز پارلمان برای معرفی کردن فراکسیون اکثریت، بعد از خروج فراکسیون با محور «الفتح و دوله‌القانون» در اعتراض به عدم نامگذاری فراکسیون آنها به عنوان فراکسیون بزرگ پارلمان توسط رئیس سنی پارلمان جلسه از حد نصاب افتاد و رئیس سنی پارلمان جدید عراق اعلام کرد که برای تعیین تکلیف پرونده فراکسیون اکثریت پارلمانی به دادگاه فدرال مراجعه خواهد کرد.

با این حال، منابعی در محورهای «النصر- سائرون» و «دوله‌القانون- الفتح» اعلام کردند که طرف‌هایی سیاسی برای فیصله‌دادن به بحث و جدل‌ها درباره فراکسیون اکثریت به دادگاه فدرال مراجعه خواهند کرد.

این در حالی‌ست که واشنگتن از طریق فرستاده خود «برت مک‌گورک» و سفارتش در عراق تلاش‌هایی را به گروه‌هایی در عراق، که تاکنون به هیچ کدام از محورها نپیوسته‌اند، وارد می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز