خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۸۷

با حضور معاون وزیر و همزمان با هفته دولت فارم ۲ پروژه پرورش بوقلمون مادر، اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، همزمان با هفته دولت  فارم ۲ پروژه پرورش بوقلمون مادر شرکت تعاونی صنعت یکپارچه بوقلمون شمال غرب کشور (هندوشکا)، اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور به مساحت ۳.۵ هکتار و ظرفیت سالانه ۵ هزار و ۴۵۰ قطعه با حضور مرتضی رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دام، حسین جعفری رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

با افتتاح فارم ۲ این پروژه، استان زنجان سهم ۴۰ درصدی در تامین‌جوجه یک روزه بوقلمون کشور خواهد داشت.

سال گذشته استان زنجان با تامین ۲۶ درصد نیاز کشور در فارم یک این پروژه، رتبه نخست را در تولید و تامین جوجه یک روزه بوقلمون کشور به خود اختصاص داد.

گفتنی است، با افتتاح فارم ۲ این پروژه سالانه در مجموع ۲ میلیون تخم مرغ نطفه دار و یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون در استان زنجان تولید می شود.

شایان ذکر است، برای احداث و راه اندازی فارم ۲ پروژه مذکور ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز