خبرگزاری کار ایران

خبر غافلگیرکننده برای وینفرد شفر؛ سرطان باعث جدایی مربی استقلال

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۹۹

وینفرد شفر فصل جدید را در شرایطی با استقلال استارت زده است که خبری از ساناک که از او به عنوان مغز متفکر آبی‌ها یاد می‌شد، نیست.

به گزارش ایلنا، چند روز قبل از اردوی پیش فصل استقلال در ترکیه به جیری ساناک خبر می‌دهند که مادرش بیمار است و او باید فوری به چک برگردد. ساناک از باشگاه استقلال طلب پاسپورتش را می‌کند اما به او می‌گویند که به دلیل مساله مالیاتی، فعلا نمی‌تواند از ایران خارج شود و باید صبر کند. طی چند ساعت مشکل حل می‌شود اما در ساعت‌های انتظار یک اتفاق تلخ رخ می‌دهد.

شدت استرس منجر به خونریزی بینی ساناک می‌شود. (شاید ممنوع‌الخروجی برای ما که در ایران هستیم، طبیعی است اما خارجی‌ها اینطور فکر نمی‌کنند.‌) در بازگشت به چک، او به پزشک معالجش مراجعه می‌کند. متاسفانه خبردار می‌شود که بیماری کهنه او دوباره فعال شده. دستیار محبوب و مقبول شفر در بین بازیکنان استقلال سال‌ها قبل به بیماری سرطان ابتلا پیدا کرد اما بهبود یافته بود. حالا دوباره پزشکان به او گفتند که نباید تحت استرس باشد و به همین خاطر فعلا اجازه نمی‌دهند که او به زمین فوتبال برگردد. برخلاف شایعاتی که شنیده شده، ساناک در این مدت که از ایران رفته با وینفرد شفر در ارتباط بوده و حتی به طور آنلاین آنالیزی از تیم السد قطر در اختیار کادرفنی استقلال قرار داده بود.

 بخشی از مصاحبه ساناک با گروه رسانه‌ای «idnes» جمهوری چک در اوایل خرداد ۹۷

در سن ۱۷ سالگی، شما گرفتار سرطان شدید. پزشکان حدس می‌زدند حداکثر یک سال زنده بمانید. در حین انجام شیمی درمانی، شما لیسانس مربیگری خود را گرفتید چون می‌خواستید به فعالیتی خوب بعد از دوران حضور در برلین ادامه دهید. چطور چنین چیزی در ایام جوانی روی مراحل بعدی زندگی شما تاثیر گذاشت؟

من بلوغی کلاسیک نداشتم و وضعیت به گونه‌ای بود که وارد فاز دیگری از زندگی شدم. تجربه خشنی بود. اطلاعات مربوط به تومور در اوایل دهه ۹۰ به حد و اندازه حال نبود. اوضاع فرق می‌کرد. در ایران برخی درگیر این بیماری هستند و من تلاش کردم که بر این بیماری غلبه کنم. آنچه برایم اتفاق افتاد را به‌عنوان یک موهبت در نظر می‌گیرم چون معتقدم آدم باید بجنگد و به خودش ایمان داشته باشد.

با کدام باشگاه‌ها یا مربیان ارتباط صمیمانه و نزدیکی دارید؟

 از وقتی که جوان بودم و در اونیون برلین توپ می‌زدم با بارسلونا تماس داشتم. خوشحال می‌شدم که در اسپانیا برای این تیم بازی کنم اما ۱۴ روز قبل از رفتن به آنجا، فهمیدم که دچار سرطان هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز