خبرگزاری کار ایران

برگزاری هفته دوم لیگ وزنه‌برداری بدون حضور ملی‌پوشان

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۸۵

هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری بزرگسالان و فینال لیگ برتر جوانان سال 97 باشگاه‌های کشور در حالی طی سه روز در تهران برگزار می‌شود که ملی‌پوشان وزنه‌برداری تازه از جاکارتا برگشتند و در این رقابت حضور ندارند!

به گزارش ایلنا، رقابت تیم‌های  بیمه رازی، تعاونی انقلاب شهریار، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، عقاب نیروی هوایی، مناطق نفت خیز جنوب خوزستان، نیروی زمینی ارتش و هیات وزنه برداری استان آذربایجان غربی در رده سنی بزرگسالان و تیم‌های تعاونی انقلاب شهریار، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، عقاب نیروی هوایی، کوثر ساری، مناطق نفت خیز جنوب خوزستان، نفت و گازمسجد سلیمان،  نور همدان،  نیروی زمینی ارتش و هیات وزنه برداری استان البرز در رده سنی جوانان باشگاه‌هایی هستند که در هر دو رده سنی بزرگسالان و جوانان در لیگ باشگاهی فصل 97 وزنه‌برداری وارد گود شدند تا شانس خود را برای قهرمانی در این دوره از پیکارهای باشگاهی کشور امتحان کنند.

در رده سنی جوانان البته تیم ملی حفاری اهواز نسبت به رقبای خود از شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی و دریافت مجوز اعزام به جام باشگاهی قاره آسیا برخوردار است. البته حفاری همواره در طول سنوات گذشته این رقابت داخلی جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی در هر دو رده جوانان و بزرگسالان بوده است. اما این باشگاه به خاطر مشکلات مالی داخلی که برایش ایجاد شد، تصمیم گرفت فقط در رده سنی جوانان با استفاده از وزنه‌برداران بومی در لیگ این رده سنی شرکت کند. حفاری در رده سنی جوانان هم اتفاقا نمایش خوبی را از خود به جا گذاشته و در هفته سوم و پایانی لیگ جوانان در فصل 97 بالاتر از بقیه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها از شانس بالایی برای ایستادن روی سکوی قهرمانی برخوردار است.

 اما در رده سنی بزرگسالان که به میزبانی تالار وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و  تا  روز دوشنبه 12 شهریور در این مجموعه ادامه دارد، تیم بیمه رازی که تقریبا 90 درصد ستاره‌های ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران را در اختیار گرفته است، تنها تیمی است که با اختلاف فاحش نسبت به رقبای لیگی خود در صدر جدول جا خوش کرده و با هدایت علی جباری یکی از مربیان کاربلد و فنی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان کار را به بهترین شکل ممکن برای خود پیش می‌برد. بیمه رازی البته طبق آماری که فدراسیون وزنه‌برداری منتشر کرده است، در هفته دوم این فصل از پیکارها؛ باز هم با در نظر گرفتن امتیازات ستاره‌های ملی‌پوش خود  که در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی برای کاروان ورزش ایران افتخارآفرین بودند با خیالی آسوده از دشت امتیازات مورد نیاز خود روی تخته می‌روند. البته بدون ستاره‌های ملی‌پوش خود. مدال آورانی که به خاطر حضور در بازی‌های آسیایی از وزنه‌ زدن در هفته دوم لیگ وزنه‌برداری معاف شدند و خیال وزنه زدن در این هفته از رقابت‌ها را ندارند.

قطعا نکته اساسی و سراسر مشکل‌دار در این باب، برنامه‌ریزی فشرده و عجیب و غریب کمیته مسابقات و سازمان لیگ وزنه‌برداری است! زیرا در حالی که هنوز خستگی و عرق بچه‌های ملی‌پوش وزنه‌برداری از فشار سنگین مسابقات وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی در نرفته و خشک نشده، هفته دوم رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری را در تهران کلید زدند تا به همین دلیل این هفته از مسابقات بدون حضور ستاره‌های ملی‌پوش در تالار وزنه‌برداری آزادی برگزار شود. اتفاقی عجیب که با اندکی تدبیر بیشتر می‌شد طوری زمانبندی شود که به واسطه آن لیگ وزنه‌برداری با حضور ستاره‌های عنواندار هم رونق بیشتری پیدا کند و هم از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

به هر ترتیب این رخداد ورزشی در تقویم سالانه کمیته مسابقات وزنه‌برداری گنجانده شده و مجالی برای تغییرش باقی نمانده است. بنابراین بازهم باید در هفته دوم لیگ وزنه‌برداری بزرگسالان و فینال لیگ جوانان منتظر برگزاری مسابقه‌ای بدون تماشاچی، پخش مستقیم تلویزیونی و کم افت و خیز مثل سنوات قبلی در تهران باشیم. نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر.

گزارش: رضا عباسپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز