خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم دوچ مطرح شد:

اعتماد و اعتقاد بچه‌ها ازبزرگترها بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۶۱

نشست رسانه‌ای فیلم «دوچ» به کارگردانی امیرمشهدی عباس با حضور عوامل و بازیگران این اثر سینمایی شامگاه شنبه ۹ شهریور در سالن شماره یک چهارباغ و در جریان سی و یکیمین دوره جشنوراه فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، ثریا قاسمی بازیگر فیلم سینمایی «دوچ» گفت: به اصفهان آمده‌ام که برای شما قصه بگویم. من یک مادربزرگم و مادربزرگ‌ها هم همیشه قصه می گویند. قصه‌های شیرین هم می گویند.

وی افزود: قصه فیلم دوچ را یک عده جوان کاربلد کارکرده‌اند. من برای پشتیبانی از این  فیلم دلنشین به اصفهان آمدم. از جوان‌های این فیلم انرژی گرفتم. کاربا بچه‌ها سخت است، اما من از بازی در این فیلم بسیار لذت بردم و برایم تجربه‌ای دلنشین بود.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: امیدوارم صدای من به کسانی که توانایی پشتیبانی  و  ساخت فیلم را دارند، برسد و ازفیلم های بی تکلف و ساده‌ای مثل  دوچ حمایت کنند.

قاسمی درباره مضمون فیلم «دوچ» گفت: «دوچ» فیلمی است که بی تکبر و با سادگی هرچه تمام‌تر و بی ادعا در شرایط بدی در روستایی  کوهپایه‌ای که نزدیک آسمان بود، ساخته شده است. فیلمی ساده، پرمعنا و بی تکلف که بی ادعا و به دور از پرخاشگری و بد آموزی های متداول سینما ساخته شده است. من قصه زندگی برایتان آوردم؛ قصه‌ای که پر شادی و غم است.

امیرمشهدی عباس، کارگردان فیلم «دوچ» نیز در ادامه این نشست رسانه‌ای  با تشکر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان و کسانی که در ساخت این فیلم همکاری کردند گفت: خوشحالم که این فیلم به جشنواره رسید و دیده شد. از خانم ثریا قاسمی که من فیلم اولی را حمایت کرد، خوشحالم. مضمون فیلم «دوچ» فقط یک دوچرخه نیست، فیلم من فیلمی انسانی است. من سال‌ها تئاتر کودک کار کردم و ۱۰ سال است که به  فضای فیلمسازی وارد شده‌ام.

امیرمشهدی عباس ادامه داد: ما بزرگترها اعتماد نداریم که می‌توانیم به هرچه می‌خواهیم برسیم. اما بچه‌ها اعتقاد دارند به هرچی بخواهند می‌رسند. کودکان هدف دارند، حاشیه ندارند و اعتقاد دارند که به خواسته‌هایشان می‌رسند. در واقع راز کائنات همین است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: فیلم‌هایی که درحال حاضر ساخته می‌شود از دغدغه بچه‌ها حرف نمی‌زنند. این فیلم یک اتفاق واقعی است و نیاز واقعی کودکان را به تصویر می‌کشد.

وی درباره وجهه هنری فیلم خود عنوان کرد: من سال‌ها قبل از ساخت فیلم با تئاترهای مختلف درجشنواره ها شرکت کرده‌ام.برای من مهم نیست بگویند فیلم هنری ساخته است.

مشهدی عباس درباره موسیقی فیلم نیز بیان کرد: دلم می‌خواهد فضای موسیقی و دراماتیک در فیلم‌هایم وجود داشته باشد. سینمای کودک و نوجوان باید با مخاطب روز پیش برود. من تلاش کردم فیلم ریتم خوبی داشته باشد. سعی کردم قصه در ۸۶ دقیقه، از صفر تا صد، به درستی پیش برود. حتی مرگ هم درفیلم من لطیف است. برای من بیشتر از تکنیک، سلامت روحی کودکان و نوجوانان مهم است.

وی درباره اهمیت جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان گفت: کودکان نیازهای خاص خودشان را دارند؛ نیاز به رنگ و موسیقی و شکل گرایی دارند. ما سعی کردیم براساس نیازمخاطب فیلم بسازیم. نباید کار ناامیدکننده بسازیم. سینمای کودک باید برای کودک باشد و به نظرم اگر روزی این جشنواره تعطیل شود، هیچ فیلم کودکی ساخته نخواهد داشت.

امیرمحمدمحمدی، بازیگرنوجوان فیلم در پایان این نشست خبری تصریح کرد: من قبلاً تئاتر بازی می‌کردم. این نخستین فیلم من است؛ فیلمی سخت اما حرفه‌ای که با حضوربازیگران بزرگی همچون ثریا قاسمی ساخته شده است. تصمیم دارم در آینده نیز بازیگری را ادامه بدهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز