خبرگزاری کار ایران

کاهش ارزش دلار کانادا در پی تنش‌های میان اوتاوا و واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۸۵

تنش سیاسی میان کانادا و آمریکا به کاهش ارزش دلار این کشور در برابر دلار آمریکا انجامید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری پاونداسترلینگ لایو، ارزش دلار کانادا روز جمعه پس از آن‌که «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر این کشور، دست رد به خواسته‌های اصلی آمریکا در رابطه با مذاکره بر سر قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) زد، روندی نزولی را شاهد بود. این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید به خروج از این توافق گرفته است. 

نخست‌وزیر کانادا در نطقی تلویزیونی گفت که می‌داند که آمریکایی‌ها خواهان پایان یافتن تعرفه بر واردات وحصولات لبنی آمریکا به کانادا هستند، اما «ما چنین قصدی نداریم». تخفیف مالیاتی در زمینه محصولات لبنی از جمله خواسته‌های اصلی رئیس‌جمهوری آمریکا است. 

در این میان، «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا، در پاسخ به این‌که آیا در زمینه توافق نفتا پیشرفتی حاصل شده یا نه گفت: «هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم.»

آمریکا، پس از عقد قراردادی جدید با مکزیک، به کانادا تا روز جمعه فرصت داد تا قرارداد مشابهی را با این کشور امضا کرده یا بر سر مفاد توافقی جدید با واشنگتن به توافق برسد.

این در حالی است که ترامپ در پیامی توئیتری گفت که ضرورتی برای ماندن کانادا در توافق جدید نفتا وجود ندارد. 

دلار کانادا در مقابل با یک دلار و ۶۹۳ سنت معامله شد که نشان از افت ۱۱ صدم درصدی ارز رایج این کشور دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز