خبرگزاری کار ایران

در حاشیه تعطیلی شرکت رنگریز مطرح شد؛

مدیرعامل: کارخانه موقتا تعطیل است/اداره کار: گزارشی از تعطیلی کارخانه دریافت نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۴۴۰

مدیرعامل شرکت رنگریز گفت که این کارخانه به علت عدم افزایش قیمت به طور موقت تعطیل است. این در حالی است که روایت اداره کار تهران چیز دیگری است.

هادی بطحایی (مدیرعامل شرکت رنگریز) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام تعطیلی موقت این کارخانه در رباط کریم تهران گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان از سال ۹۲ به ما اجازه‌ی افزایش نرخ نداده است. رنگ در حال حاضر ۱۸هزار تومان برای تولیدکننده تمام می‌شود و از طرفی از ۶ ماه گذشته تولید ما با ضرر بوده است که در نهایت ناچار به تعطیلی موقت واحد تولیدی خود شدیم.

او درباره‌ی تغییر نکردن قیمت رنگ گفت: قیمت‌های ما را سازمان حمایت از مصرف کنندگان تعیین می‌کند و در حال حاضر اگر قیمت فعلی که ۱۰ هزار و ۸۷۵ تومان است را حتی ۱۶هزار تومان اعلام کنند، برای تولیدکننده صرف نمی‌کند.

بطحایی افزود: از طرفی ما از طریق تعاونی خودمان با سازمان حمایت از تولیدکنندگان جلسه گذاشته‌ایم. آنها می‌گویند «فعلا به صلاح نیست افزایش قیمت داشته باشیم» و  اصلا  جواب نمی‌دهند! انگار که اصلا ما وجود نداریم، اصلا این حرف‌ها برایشان مهم نیست!

او در ادامه تاکید کرد: با افزایش قیمت‌ها  اتفاقی که می‌افتد این است که افراد باشرافتی مثل من که تقلب نمی‌کنند، مجبورند کارخانه‌ی خود را تعطیل کنند؛ اما بعضی از کارخانه‌ها یا تولیدکننده‌های دیگر یا در رنگ آب قاطی می‌کنند یا وزنش را پایین می‌آوردند. 

این تولیدکننده‌ی رنگ در مورد تعداد کارگران کارخانه‌اش و معرفی آن‌ها به بیمه بیکاری و شرایط دستمزدی فعلی آن‌ها گفت: به علت سیاست‌های کاری‌ام نمی‌توانم از تعداد کارگرانم اطلاعی دهم.                          

                                گزارشی از تعطیلی موقت کارخانه به اداره کار استان تهران نرسیده است

در این میان علی‌محمد زندپویا (روابط عمومی اداره کار استان تهران) در ارتباط با خبر تعطیلی موقت این کارخانه گفت: اداره کار تا به امروز گزارشی از سوی هیچ کارخانه‌ای در استان تهران دریافت نکرده است. هر کارخانه‌ای برای اعلام تعطیلی حتی موقت باید به اداره کار در مورد کارگران و وضع آن‌ها اطلاع دهد.

وی ادامه داد: در اداره‌ی کار به محض به بحران رسیدن کارخانه‌ها پیش از تعطیلی بازرس اداره کار و کمیته‌ی مربوطه رسیدگی‌ می‌کند تا در صورت امکان از تعطیلی کارخانه جلوگیری شود.

پیگیری‌ها هنوز در مورد تعطیلی این کارخانه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز