خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد:

باید به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه آب باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۶۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: مهم ترین استراتژی شرکت آب منطقه ای لرستان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم آبی، ادامه طرح احیاء و تعادل بخشی دشت‌ها، پیگیری تخصیص آب با اولویت تامین آب شرب است.

به گزارش‌خبرگزاری ایلنا از لرستان، رضا میرزایی در خصوص طرح‌های نیمه تمام حوزه آب لرستان گفت: در سالهای گذشته تعدادی طرح توسعه منابع آب در سطح استان آغاز شده که به علت کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و بهره‌برداری از آنها به درازا کشیده شده است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها در صورت تکمیل، علاوه بر این که می‌توانند به صورت مستقیم نقش بسیار موثری در تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان داشته باشند، بلکه می‌توانند زمینه را برای اجرای سایر طرح‌های اشتغالزای صنعتی و خدماتی فراهم کند.

میرزایی افزود: تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه آب، یکی از مهمترین اولویت های شرکت آب منطقه‌ای لرستان است که انشاالله در طی ۲ سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، زمینه برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه در بخش صنعت و خدمات فراهم می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان در خصوص نحوه تامین اعتبار و حل مشکل مالی پروژه ها اظهار داشت: اعتبارات دولتی محدود است و ما بایستی به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب و پیشنهادهای جذاب با رعایت ضوابط، زمینه لازم را برای ورود بخش خصوصی و تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام فراهم سازیم.

میرزایی تصریح کرد: تاکنون نتایج خوبی در این خصوص داشته ایم و تکمیل ۲ پروژه ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا و تکمیل ساختمان موزه آب را با ساز و کار ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

ایشان بیان داشت: قصد داریم تا پایان سال جاری تعدادی از سدها را با اخذ مجوز ماده ۵۶ و عملیات تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ را از طریق ساز و کار ماده ۲۷ الحاق ۲ به بخش خصوصی واگذار کنیم.

میرزایی در خصوص سایر اولویت های شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مهم ترین رویکرد وزارت نیرو در سال ۹۷ در حوزه آب، طرح ملی سازگاری با کم آبی است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو، به طور جدی عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم‌آبی را در دستورکار قرار داده است، چون بر این باوریم که اگر این طرح به درستی پیگیری و اجرا شود می‌تواند کشور را از بحران کم آبی نجات دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: نظر به اینکه بیشتر سدهای استان لرستان که در سالهای گذشته، ساختمان آنها تکمیل شده ولی فاقد مجوز تخصیص آب می باشند و همچنین با در نظر گرفتن نقش محوری و زیرساختی آب برای سایر پروژه‌های اشتغال‌زا، پیگیری اخذ تخصیص‌های کلان و خرد از دیگر اولویت‌های شرکت آب منطقه ای لرستان در سالهای ۹۷ و ۹۸ است.

میرزایی در پایان از تلاش‌های صادقانه دکتر خادمی، استاندار و مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی که همواره در تامین اعتبار پروژه های حوزه آب و اخذ تخصیص آب در خدمت گذاری به مردم، شرکت آب منطقه ای لرستان را یاری کرده اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز