خبرگزاری کار ایران

بازتاب جلسه سوال از رئیس‌جمهور در رسانه‌های جهان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۵۲

حضور امروز رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی و پاسخ‌های او به سوالات نمایندگان با واکنش رسانه‌های جهان همراه بود.

به گزارش ایلنا پایگاه خبری استاندارد نیوز کنیا ضمن پوشش بخش‌هایی از سخنرانی حسن روحانی در مجلس نوشت: این اولین بار بود که روحانی برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس فراخوانده شد. او به دلیل کاهش ارزش ریال بعد از خروج آمریکا از برجام تحت فشار تندروها برای اعمال برخی تغییرات در کابینه خود قرار گرفت.

پایگاه خبری دویچه وله آلمان نیز نوشت: رییس‌جمهور ایران برای اولین بار در دوره ریاست جمهوری خود از سال ۲۰۱۳ برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس شورای اسلامی فراخوانده شد. او با وعده لغو تحریمهای امریکا روی کار امده است.

دویچه وله با اشاره به فشار اصولگرایان و حتی برخی اصلاح‌طلبان برای تغییر کابینه در بخش اقتصادی به محور سخنان روحانی در مجلس اشاره کرد و نوشت: روحانی گفت:

۱-    اعتراض‌های ضد دولت، ترامپ را قانع کرد که از توافق هسته‌ای خارج شود.

۲-     مشکلات اقتصادی مهم است اما آنچه مهم‌تر است ایمان مردم به آینده نظام است. مردم ایمانشان را به قدرت نظام از دست داده‌اند.

۳-    ما از مشکلات اقتصادی و آمریکا نمی‌ترسیم و بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد.

۴-     نظام به مقامات ضد ایرانی کاخ سفید نشان خواهد داد که تحریم‌های آمریکا شکست می‌خورد.

اسپوتنیک روسیه نیز در باره این جلسه نوشت: سخنرانی امروز روحانی به طور زنده در تلویزیون پخش شد. او گفت بر همه چالش‌های اقتصادی فایق خواهند آمد و به مقامات ضد ایرانی کاخ سفید نشان خواهند داد که تحریم‌ها بی اثر است.

پایگاه خبری آر تی ای ایرلند نیز نوشت: حسن روحانی وعده شکست مقامات ضد ایرانی کاخ سفید را داد.

این رسانه نوشت: واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران بعد از خروج از برجام وضع کرده است. حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز در مجلس به مردم ایران اطمینان داد که به آمریکا اجازه ندهد توطئه هایش موفقیت آمیز باشد.

این رسانه نوشت: شخصیت‌های اصولگرای تندرو در مجلس به روحانی برای تغییر در تیم اقتصادی دولت فشار می آورند. روحانی در مجلس گفت: مشکلات از تظاهرات‌های ضد دولتی در اوایل ماه ژانویه آغاز شد. این تظاهرات‌ها سبب شد ترامپ قانع شود که از توافق هسته ای خارج شود.

این رسانه ایرلندی در ادامه گزارش خود نوشت: سیاست مداران درباره اینکه چرا اصلاحات اقتصادی در بخش مالی و بازار ارز صورت نگرفته از رییس‌جمهور سوالاتی پرسیده‌اند و به دنبال توضیح این سوال بودند که چرا بیش از دوسال که از برجام گذشته هنوز بانک‌های ایرانی به سیستم مالی جهانی وصل نشده‌اند.

رویترز نیز نوشت: روز سه شنبه فشارها به رییس جمهور ایران افزایش یافت و نمایندگان مجلس برای پاسخ به سوالاتی درباره ضعف های اقتصادی و افزایش قیمت ها حسن روحانی را به مجلس فراخواندند. نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور به سوالاتشان قانع نشدند و به این ترتیب پرونده به قوه قضاییه ایران ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز