خبرگزاری کار ایران

تماس تلفنی رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی با مرد امنیتی اسد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۹۰

یک رسانه لبنانی نوشت رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی طی تماس تلفنی با رئیس امنیت ملی سوریه، پیشنهاد قطع روابط با ایران در مقابل مشارکت ریاض در عملیات بازسازی سوریه را تکرار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی با «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه تماس تلفنی برقرار کرده و همان پیشنهاد قبلی، یعنی قطع روابط با ایران در مقابل مشارکت دربازسازی سرتاسر سوریه، را مطرح کرده است. ولی پاسخ سوریه مشابه پاسخش به آمریکایی‌ها بود که گفت: «ما بخشی از محور هستیم و ائتلاف‌های‌مان پایدار و ثابت است».

بر این اساس، الحمیدان پیشنهاد دیدار مستقیم را نیز مطرح کرده ولی مملوک پاسخ داده است: «ما در شام هستیم و هر کسی بخواهد با ما دیدار کند، می‌تواند».

این سومین تماس سعودی- سوری از آغاز بحران سوریه است. نخستین تماس در دوره پادشاهی «عبدالله بن‌عبدالعزیز» در آغاز این بحران انجام شد که طی آن طرف سعودی قطع روابط با ایران را خواستار شده بود. دومین تماس در ماه جولای ۲۰۱۵ انجام شد که طی آن مملوک، با پیشنهاد روسیه، عازم ریاض شد و با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

از سوی دیگر، این تماس‌ها در حالی انجام می‌شود که طبق گفته «نواف الموسوی» نمایندگان فراکسیون پارلمانی «حزب‌الله» لبنان، ولیعهد عربستان پیشنهادی در رابطه با ایران و حزب‌الله به رئیس‌جمهور سوریه داده است، اما رییس جمهور سوریه این پیشنهاد را نپذیرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز