خبرگزاری کار ایران

ستاره عراقی به دنبال بلیت صعود پرسپولیس مقابل الدحیل

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۳۵

ستاره عراقی پرسپولیس شاید همان بازیکنی لقب گیرد که یک بار پیش از این توانست برانکو را از خطر حذف نجات دهد و اینبار هم در دوحه نگاه‌ها به اوست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هنگام ناامیدی بزرگ بعد از دریافت دو گل مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم فصل گذشته لیگ قهرمانان یک تصمیم بزرگ سرخ‌ها را بار دیگر در این رقابت حفظ کرد.

پرسپولیس با توجه به مشکلات سیاسی دو کشور در عمان میزبانی الاهلی عربستان را برعهده داشت و در جدال رفت با دو گل از حریف عقب افتاد تا همه چیز در حد کابوس برای این تیم پیش برود.

پرسپولیس با دو گل از الاهلی عقب افتاده بود و ستاره‌های این تیم محو نمایش فوق العاده‌ی حریف قرار گرفته بودند و نمی‌توانستند کیفیت همیشگی خود را نشان دهند؛ در این لحظات ناامیدی برانکو با تصمیمی جالب همه را غافلگیر کرد، ورود بازیکنی که کمتر کسی در آن شرایط باور داشت بتواند سرخ‌ها را از این شکست نجات دهد. بشار رسن با شماره جالب توجه 55 و با حضور در زمین و با آرامش ذاتی و تسلطی که روی توپ داشت توانست خیلی زود نبض بازی را در دست بگیرد و با نمایش مسلط خود در میانه‌ی زمین در تساوی کشاندن بازی یک نمایش رویایی را به جا بگذارد.

تعویض رویایی انجام شده بود اما همه ی کسانی که از فلسفه ذهنی و تاکتیکی برانکو آگاه هستند به خوبی می‌دانند که سرمربی تیم کمتر راضی به سود بردن از بازیکن جدیدی برای تغییرات تاکتیکی بازی خواهد بود. بازیکنانی شانس بازی کردن و نمایش توانایی خود در تیم برانکو را دارند که حضور بیشتری در تمرینات داشته باشند اما بشار تنها با یک هفته تمرین در کنار تیم توانست اعتماد سرمربی کروات را به خود جلب کند و او را متقاعد کند که در آن شرایط حساس او را به بازی بفرستد و جانشین بازیکنی شود که با عنوان مهندس سرخ‌ها (محسن مسلمان) کمترین تاثیر را در این بازی از خود به جا گذاشته بود.

بشار اما خیلی زود نشان داد تعاریف تکنیکی و فنی از او بی جهت نبوده و به همین دلیل هم خیلی زود به ستاره هواداران و کارشناسان نیز تبدیل شد. بازیکنی که قادر است در لحظات حساس گره گشای تیم باشد و بار نمایش فنی و تاکتیکی در میانه زمین را برعهده گیرد. نمایشی که در بازی برگشت هم به خوبی از سوی او انجام شد و با یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی از حریف کار عربستانی‌ها را برای حذف و تسلیم شدن مقابل پرسپولیس یکسره کرد.

اکنون پرسپولیس در شرایط سخت‌تری مقابل حریف قطری حاضر خواهد شد. محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی 5 بازیکن تاثیرگذار و نیمکتی خالی و البته قرار گرفتن مقابل یکی از قدرت‌های فعلی منطقه غرب آسیا، شرایط را برای صعود سرخ‌ها به مرحله نیمه‌هایی در جدال با الدحیل سخت و تا حدودی غیرقابل تصور می‌سازد. نگاه‌ها اما اکنون به تک ستاره‌های این تیم است. یکی مثل سیدجلال حسینی که در لحظات پایانی جدال با الجزیره بتواند باور شکست را از تیم دور کند و یکی هم شاید مثل بشار رسن که کفه ترازو را در میانه میدان به نفع شاگردان برانکو سنگین کند. بشار پیش از این نشان داد که قابلیت اعتماد کردن را دارد و در این فصل در لیگ برتر نیز جزو برترین بازیکنان تیم برانکو بوده. تمام نگاه‌ها برای بازیسازی و کنترل گردش توپ در بازی با الدحیل به این ستاره‌ی عراقی است که بتواند با خلاقیت خود جای خالی بازیکنان جدا شده‌ی پرسپولیس را پر کرده و مقابل بازیکنان حریف نیز توانایی خود را به اثبات برساند.

تیم قطری هر چقدر هم قدرتمند و پرستاره باشد اما این واقعیت امیدوارکننده وجود دارد که از حیث سرعت فردی و شاید تکنیکی با حضور بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و حتی احمد نوراللهی، بازیکنان پرسپولیس می‌توانند در لحظات حساس با سود بردن از قدرت تکنیک فردی و تاکتیک کادرفنی شرایط برتری را برای تیم سرخپوش فراهم سازند. در این میان اما بار دیگر نگاه‌ها به ستاره عراقی و فانتزیست پرسپولیس است که با حرکات عرضی و پاس‌های طلایی خود خط حمله سرخ‌ها را مهیای جشن شادی گل سرنوشت ساز در خانه حریف کند.


گزارش: نوید اصلانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز