خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی عنوان شد؛

تقاضای کار ؛ رتبه نخست 85 درصد مراجعات مردمی به مدیران

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۶۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم گفت: ۸۵ درصد مراجعات مردم به مدیران ارشد استان مربوط به اشتغال است.

به گزارش  ایلنا، علی جهانگیری روز شنبه در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمند سازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی افزود: دستگاه‌های مرتبط در بخش اشتغال و دبیرخانه این کارگروه باید پیشنهادهای خود را برای تدوین برنامه ایجاد اشتغال استانی ارائه دهند تا در این زمینه کاری اساسی انجام شود.

وی با اشاره به ملاقات های مردمی استاندار، امام جمعه و مدیران ارشد استان قبل از اقامه نماز جمعه هر هفته اظهار داشت: با وجود تلاش مدیران و مسئولان برای رفع مشکل اشتغال مردم، اشتغال پایدار با ایجاد ارزش افزوده محقق می شود.

وی همچنین با تاکید بر محدودیت زمانی توزیع تسهیلات اشتغال در بخش روستایی و فراگیر تا پایان شهریور یادآوری کرد: بانک‌های عامل برای جذب حداکثری این اعتبارها با فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول ارتباط و همکاری بیشتری داشته باشند.

جهانگیری ادامه داد: اگر شهرستانی نتواند سهم خود را تا ۲ هفته دیگر از این تسهیلات جذب کند، تسهیلات به شهرستان‌های دارای توان جذب بیشتر سوق داده خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه پایین استان در تصویب و پرداخت تسهیلات اشتغال، از عدم همکاری برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات فراگیر انتقاد کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری ۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح‌های اشتغال در بخش روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

دکتر  حسینی ادامه داد: این میزان تسهیلات برای ۲۷۱ طرح معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده و با بهره‌برداری از آنها پیش بینی می‌شود برای یک هزار و ۸۳۲ نفر اشتغال ایجاد شود.

وی تعداد طرح‌های منعقده بانک‌های عامل استان را ۲۹۴ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: اعتبار این طرح‌ها یک هزار و ۸۱ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال آنها ۲ هزار و ۱۷۸ نفر است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سال جاری از سوی کارگروه اشتغال استان یک هزار و ۳۲۱ طرح با اعتبار پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به بانک‌ها ارسال شده که با اجرای آن‌ها پیش بینی می‌شود برای ۹ هزار و ۲۷۳ نفر اشتغال ایجاد شود.

حسینی ابراز داشت: از این تعداد طرح ارسال شده به بانک ها، ۳۸۷ طرح با اعتبار یک هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲ هزار و ۹۵۱ نفر از سوی بانک های عامل مصوب شده است.

وی گفت: در این مدت ۲۶۳ طرح متقاضی استفاده از تسهیلات روستایی نیز از سوی بانک های استان بازگشت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در بخش تسهیلات فراگیر نیز تاکنون یک هزار و ۳۳۸ طرح به مبلغ پنج هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی هفت هزار و ۶۷۳ نفر به بانک ها ارسال شده است.

حسینی افزود: از این تعداد طرح، ۱۵۵ مورد با اعتبار یک هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۳ نفر از سوی بانک ها تصویب شده است.

وی تعداد طرح های منعقده بانک ها را ۱۴۲ مورد به مبلغ یک هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۸۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۱ طرح به مبلغ ۷۴۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۶۳۰ نفر از سوی بانک ها پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین تعداد طرح های بازگشت از بانک ها در بخش تسهیلات فراگیر را ۷۷ مورد اعلام کرد.

در این جلسه پرداخت تسهیلات برای ۲۴ طرح مصوب کمیته فنی تسهیلات روستایی استان به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال چند صد نفر  از بین ۵۵ طرح مورد بررسی این کمیته بین ۲ کارگروه در بازه زمانی ۲۰ مرداد تا ۳ شهریور مورد تصویب اعضای کارگروه اشتغال استان قرار گرفت.

در بخش تسهیلات فراگیر نیز از بین ۲۵ طرح مورد بررسی کمیته فنی اشتغال فراگیر استان در بین این ۲ کارگروه ۹ طرح مصوب با اعتبار ۱۴۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر تصویب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز