خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به درگذشت سناتور جان مک‌کین

کد خبر : ۶۶۰۸۴۶

روسای جمهوری فعلی و پیشین آمریکا نسبت به درگذشت سناتور جمهوری‌خواه این کشور ابراز تاسف کرده و از وی به عنوان فردی «وطن‌پرست» یاد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان این‌که از درگذشت «جان مک‌کین» عمیقا اندوهگین شده است، گفت: «تسلیت عمیق و احترام خود را به خانواده سناتور جان مک‌کین ابراز می‌کنم. قلبا و با دعا، همراه شما هستیم.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این‌باره گفت: «شمار کمی از ما مانند جان مک‌کین به چالش کشیده‌ شده‌ایم، یا لازم بود شجاعت خود را آن‌طور که او زمانی نشان داد، نشان دهیم. ولی همه ما می‌توانیم عمیقا خواستار کسب آن شجاعتی باشیم که منفعت جمعی را فراتر از منفعت شخصی قرار می‌دهد».

«جورج بوش» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا از مک‌کین به عنوان فردی معتقد و یک مهین‌پرست واقعی در عالی‌ترین جایگاه یاد کرد.

«بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری پیشین این آمریکا نیز با ابراز تاسف از درگذشت مک‌کین گفت: «او خیلی وقت‌ها عقاید حزبی را کنار می‌گذاشت تا آن‌چه معقتد بود برای کشور مناسب و خوب است را انجام دهد و هرگز از شکستن قالب‌ها، اگر این یک کار درست بود، نمی‌هراسید. من به‌طور مشخص، همیشه، قدردان رهبری او در جریان عادی‌سازی روابط با ویتنام هستم».

پرچم کاخ سفید نیز برای ادای احترام به مک‌کین به حالت نیمه‌افراشته درآمده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز