خبرگزاری کار ایران

احتمال تشکیل فراکسیون اکثریت با محوریت المالکی قوت گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۷۸۱

یک مقام سیاسی در عراق اعلام کرد که ائتلاف سُنی «المحور الوطنی» و حزب «دموکرات کردستان» در چارچوب تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا، یک مقام سیاسی در عراق، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیاالیوم»، تأکید کرد که ائتلاف سُنی «المحور الوطنی» به ریاست «خمیس الخنجر» و حزب «دموکرات کردستان» به رهبری «مسعود بارزانی» در چارچوب تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی به توافق رسیدند.

این منبع خاطرنشان کرد، تماس‌های مستمر میان «المحور الوطنی»- نماینده احزاب سُنی و حزب دموکرات- نماینده بخش اعظمی از کُردها- طی دو روز گذشته جریان داشت.

وی افزود، ائتلاف جدید میان طرفین که به‌زودی اعلام خواهد شد، برای همگرایی بزرگ‌تر با ائتلاف «دوله‌القانون» به ریاست «نوری المالکی» و ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» بسترسازی خواهد کرد که در نهایت زمینه را برای اعلام «فراکسیون بزرگ‌تر» در جلسه نخست مجلس نمایندگان جدید طی هفته آینده هموار می‌کند.

در حالی‌که محور نخست یعنی «مقتدی صدر» رهبر معنوی ائتلاف «سائرون»، «حیدر العبادی» رهبر ائتلاف «النصر» و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان «الحکمه» در تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون ناکام ماند، انتظار می‌رود طی چند روز آینده ائتلاف المالکی، العامری و شماری از احزاب کُردی تشکیل و اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز