خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

آیت‌الله هاشمی گفت آبرویم را برای سازندگی و توسعه ایران خرج خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۷۸

رئیس اسبق بانک مرکزی در دولت میرحسین موسوی گفت: زمانی کهاستقراض از بانک مرکزی را مطرح کردیم صدای آقای هاشمی لرزان بود و اشک در چشمان ایشان حلقه زده بود و گفتند که من آبرویم را برای سازندگی و توسعه ایران خرج خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مجید قاسمی عصر امروز در همایش عبور از بحران و توسعه ایران که در حسینیه شماره دو جماران برگزار شد، گفت: آشنایی من با آیت‌الله هاشمی به سال ۵۳ برمی‌گردد که من دانشجو بودم و ایشان به عنوان مبلغ دینی وارد حسینیه ارشاد شدند و این مسئله در اوج اختناق بود. حضور امثال هاشمی موجب انبساط در میان دین‌مداران و دانشجویان دین‌گرا می‌شد.

وی  با اشاره به همکاری‌های خود با آیت‌الله هاشمی پس از انقلاب در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: من از منتقدان سیاست‌های اقتصادی ایشان در دوران ریاست‌جمهوری‌شان بودم. من در دو نکته به نگاه‌شان به اقتصاد نقد داشتم که یک نکته درخصوص برنامه‌های تعدیل و دیگری روحیه سازندگی و توسعه ایشان بود که البته من در این باره مرید ایشان بودم.

رئیس اسبق بانک مرکزی در دولت میرحسین موسوی با بیان اینکه در دوران جنگ قیمت نفت به چهار دلار رسیده بود، تصریح کرد: در آن دوران درآمد نفتی کشور پنج میلیون و هشتصد دلار بود که پنج میلیون دلار آن صرف جنگ بود. در آن دوران، دقت و شجاعت در تصمیم‌گیری آقای هاشمی برای من یک الگو و نمونه بود. در آن زمان بحثی بود که ایران توان صادرات نفتی‌اش را نداشت که هاشمی گفت اگر ایران نتواند نفتش را صادر کند، تنگه هرمز ببندیم که همه جا خوردیم و بیشتر تلاش کردیم.

قاسمی ادامه داد: استقراض بعد از انقلاب بحث مذمومی بود. من در دولت سازندگی قائم وزیر نیرو بودم. گفت‌وگوهایی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی برای سد کارون۳ را انجام داده بودیم. نزد ایشان رفتیم و از ایشان اجازه گرفتیم. وقتی من بحثم را مطرح کردم، صدای آقای هاشمی لرزان بود و اشک در چشمان ایشان حلقه زده بود و گفتند که من آبرویم را برای سازندگی و توسعه ایران خرج خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز