خبرگزاری کار ایران

رفتار غیرقابل بخشش آقای تکواندوکار؛ فراموش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم!

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۹۲

در مورد فریبرز عسگری چه باید گفت؟ کسی که سال‌ها سرمربی تیم ملی بوده اما هنوز هم مانند مربیان جوان و کم‌تجربه اشتباه می‌کند. مربی قدیمی که سال‌ها سابقه سرمربیگری تیم ملی در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی را دارد اما هنوز هم اشتباهات عجیبی را مرتکب می‌شود.

به گزارش ایلنا، او در بازی‌های المپیک سال 2012 لندن هم سرمربی تیم ملی بود. در آن بازی‌ها همه منتظر دو طلا از تکواندو بودند اما یوسف کرمی حذف شد و باقری معتمد هم نقره گرفت. همان موقع هم عسگری به‌عنوان سرمربی مورد اتهام قرار گرفت که نتوانست تیم خود را خوب هدایت کند. حالا بعد از 6 سال باز هم عسگری سرمربی تیم ملی است و باز هم یک شکست عجیب که انتقادها را به سوی عسگری روانه می‌کند.

البته این بار تیم ملی تکواندو با سرمربیگری عسگری نتیجه قابل قبولی را در جاکارتا کسب کرده اما شکست در یک مسابقه مهم و از دست دادن طلای سوم بهانه‌ای برای انتقاد کردن از سرمربی تیم ملی است. امیرمحمد بخشی در فینال وزن 68- کیلوگرم به مصاف دای هون لی از کره جنوبی رفت. مسابقه‌ای فوق‌العاده که در ابتدا هم عالی شروع کرد و حتی 6 بر صفر از دای هون لی دارنده مدال طلای المپیک و جهان پیش افتاد اما در نهایت به شکل عجیبی بازنده شد. درست در لحظاتی که بخشی جلو بود و با حملاتش حریف نامدارش را تحت فشار قرار داده بود، فریبرز عسگری با ارائه کارت خواهان بازبینی فیلم شد.

 آن هم به خاطر خروج لی از دایره شیاپ‌چانگ که حتی اگر درست هم بود یک اخطار و یک امتیاز به بخشی می‌رسید. اعتراض به خاطر یک امتیاز آن هم در شرایطی که بخشی جلو بود و زمان زیادی هم باقی مانده چه تفکری بود که از سوی سرمربی اعمال شد؟

داوران فیلم را بازبینی و اعلام کردند که رای داور درست بوده و کارت عسگری برای اعتراض دوباره سوخت. اهمیت از بین رفتن این کارت را در ادامه هم عسگری و هم علاقه‌مندان به تکواندو به خوبی احساس کردند؛ در لحظاتی که تکواندوکار کره‌ای بخشی را در تنگنا قرار داده بود و ضرباتی را مدام به او وارد می‌کرد که برخی از ضربات هم بدون اصابت به بخشی امتیاز در پی داشت اما دیگر عسگری نمی‌توانست اعتراض کند. اگر کارت حفظ شده بود در این لحظات می‌توانست به کمک بخشی جوان بیاید. دلیل برای استفاده از کارت در این لحظات خیلی زیاد بود. هم به بخشی کمک می‌کرد که نفس تازه کند و از زیر فشار حملات خارج شود و هم اینکه امتیازاتی که مشکوک بود را زنده کند اما در آن لحظات سرمربی تیم ملی روی صندلی خود نشست و شکست عجیب ورزشکار پر تلاش خود را به نظاره نشست. به همین راحتی بخشی مدال طلا را به ورزشکار کره‌ای واگذار کرد.

شکستی که حالا فدراسیون‌نشین‌ها بعد از آن موج به راه انداخته‌اند که به خاطر ناداوری بوده اما اگر هم واقعا ناداوری بوده مقصر آن سرمربی تیم ملی است که نتوانست مسابقه را مدیریت کند. البته عسگری خودش را هم نتوانست مدیریت کند که اگر می‌کرد بخشی به جای طلا، نقره نمی‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز