خبرگزاری کار ایران

مقایسه خارجی‌های الدحیل و پرسپولیس؛ کهکشانی‌ها علیه برانکو

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۷۸

بهترین بازیکنان الدحیل، خارجی‌هایش هستند و از سه بازیکن خارجی پرسپولیس، دو نفر جایشان روی نیمکت است و بشار رسن هم هنوز آن بازیکن ایده‌آلی نشده که برانکو انتظار دارد.

به گزارش ایلنا، به لحاظ تجربه هم تفاوت پرسپولیس و الدحیل، مثل مهره‌هایشان است. بدتر از همه اینکه الدحیل به راحتی سر کشیدن یک لیوان آب، گل می‌زند و پرسپولیسی‌ها به سختی. در این میان تنها فاکتوری که می‌توانیم به آن دل ببندیم، استحکام خط دفاعی پرسپولیس است که البته باید امیدوار باشیم مدافعان و دروازه‌بان این تیم اشتباه‌شان در آبادان را که به از دست رفتن رکورد کلین‌شیت‌هایشان منجر شد، تکرار نکنند.

این هم حتما از بدشانسی پرسپولیس است که هر سال باید با بهترین و سرحال‌ترین تیم غرب آسیا بازی کند. فصل پیش الهلال بود و حالا الدحیل که شکست‌ناپذیر خواندنش از سوی پرسپولیسی‌ها شاید جالب نباشد اما خب واقعیت این است که به راحتی به حریفانش امتیاز نمی‌دهد و عزم خود را جزم کرده برای لمس جام قهرمانی آسیا.

پرسپولیس هم البته هدفی جز این ندارد اما خب دستش به اندازه حریف قطری پر نیست. تیمی که آخرین بازی خود پیش از دیدار با پرسپولیس را برابر الریان برگزار کرد و باز هم نتوانست این تیم را شکست بدهد. الدحیل نخستین سوپرجام فوتبال قطر را همین چند هفته پیش به الریان باخته بود، از دومین رویارویی فصل با این تیم تنها یک امتیاز گرفت تا در پایان هفته سوم لیگ ستارگان قطر با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به السد، در رده دوم جدول جای بگیرد.

مهم اما این است که آنها در این سه هفته گل نخورده‌اند. پرسپولیس هم البته در چهار بازی اول گل نخورده بود اما نتوانست مقابل صنعت‌نفت آبادان دوام بیاورد و مقاومت 380 دقیقه‌ای‌اش شکست. مثل تیم برانکو، الدحیل هم دو فصل اخیر را با قهرمانی به پایان رساند. آنها فصل پیش با ۶۰ امتیاز از ۲۲ بازی قهرمان شد؛ با ۸۶ گل زده و ۲۷ گل خورده که ۲۶ گل از آن سهم العربی و آقای گلی‌اش بود و ۲۵ گل را هم مساکنی زد. آنها همچنین با ۲۷ خورده، بعد از السد دومین خط دفاع را در اختیار داشتند و البته ۷ کلین‌شیت را هم به نام خودشان ثبت کردند.

مقایسه خارجی‌های الدحیل و پرسپولیس؛ کهکشانی‌ها علیه برانکو

شرایط پرسپولیس هم چیزی جز این نبود البته. عددهایش پایین‌تر بود وگرنه پرسپولیس هم فصل گذشته را با قهرمانی، آقای گلی و بهترین خط دفاع به پایان رساند اما خب حالا بدون ستاره‌هایش باید با تیمی بازی کند که بهترین بازیکنان خارجی را در اختیار دارد. نمونه‌اش لوکاس مندز برزیلی است. مدافع ۲۸ ساله‌ای که فصل پیش ۱۷ بازی برای الدحیل انجام داد و در سه بازی اخیر هم بازیکن ثابت تیم نبیل معلول بوده.

یوسف العربی مراکشی هم که سابقه یازی در لالیگا را دارد، سومین فصل حضور خود در الدحیل را تجربه می‌کند. العربی در ۴ فصل حضورش در لالیگا ۴۴ گل زد و در دو فصل اخیر هم در ۳۸ بازی لیگ قطر ۵۰ گل برای الدحیل به ثمر رسانده؛ میانگین 31. ۱ گل در هر بازی. العربی در هر سه بازی این فصل الدحیل هم گل زده و سه گله است.

دیگر بازیکنی که پرسپولیسی‌ها باید مراقبش باشند، نام‌تائه‌هی است که هشتمین فصل حضور خود در الدحیل را می‌گذراند. این هافبک کره‌ای که در هفت سال گذشته ۶۶ گل به ثمر رسانده، در هر سه بازی این فصل الدحیل هم به میدان رفته و دو گل زده است. از خوش‌شانسی پرسپولیس، یوسف المساکنی مصدوم است و غیبتش شاید از قدرت گلزنی الدحیل کم کند.

مقایسه خارجی‌های الدحیل و پرسپولیس؛ کهکشانی‌ها علیه برانکو

این مهاجم تونسی در ۱۰۳ بازی برای الدحیل در ۷ فصل گذشته، ۶۹ گل زده و فصل پیش را هم با ۲۵ گل تمام کرد اما قرار نیست جایش خالی بماند چرا که الدحیل یک برزیلی را جایگزین او کرده است. ادمیلسون جونیور ۲۴ ساله که در ۷۶ بازی برای استاندارد لیژ بلژیک در چهار فصل گذشته، ۱۸ گل زده بود و حالا در پایان هفته سوم لیگ قطر، دو گله است. البته که خط دفاع پرسپولیس هم در لیگ برتر بهترین است و در 5 بازی، تنها یک گل خورده و می‌داند که برای صعود، مقابل الدحیل هم باید دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما شرایط کلی دو تیم و ستاره‌هایشان با هم قابل قیاس نیستند.

الدحیل بهترن و باتجربه‌ترین بازیکنان خارجی را در اختیار دارد اما گادوین منشا در پرسپولیس نیمکت‌نشین است، بشار رسن هنوز ایده‌آل نیست و به لحاظ تجربه هم تفاوت بازیکنان پرسپولیس و الدحیل ما را به یاد آن مَثل قدیمی «تفاوت از زمین تا آسمان است» می‌اندازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز