خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۰ سال؛

بازدید از ضلع شرقی قلعه رودخان آزاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۳۹

مرمت و ساماندهی بخش شرقی مجموعه بنای تاریخی قلعه رودخان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ششصد و شصت میلیون ریال آغاز شد.

به گزار ش ایلنا، ولی جهانی (معاون میراث فرهنگی استان گیلان) با اعلام خبر بازگشایی ضلع شرقی قلعه رودخان به روی گردشگران گفت: با توجه به اینکه بخش شرقی قلعه رودخان به دلیل شدت آسیب‌های وارده شرایط مساعدی برای بازدید گردشگران نداشت از اینرو، از ده سال پیش تاکنون امکان بازدید از این بخش برای گردشگران وجود نداشت.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع و با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ششصد و شصت میلیون ریال، مرمت و ساماندهی بخش شرقی قلعه که دارای مساحت تقریبی ده هزار مترمربع توسط پیمانکار ذی‌صلاح آغاز شد. 

جهانی تاکید کرد:با توجه به شرح عملیات تعریف شده پس از اتمام این پروژه بخش شرقی قلعه بازگشایی خواهد شد. 

معاون میراث فرهنگی استان گیلان به مرمت‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: مرمت برج‌های آسیب دیده، مرمت دیوارهای تخریب شده پیرامون قلعه، مرمت مسیر‌های پیاده سنگی بخش شرقی، ساخت نیمکت ، تابلو راهنما، آبخوری ، سطل‌های زباله و . . . ازجمله مواردی است که در این پروژه به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز