خبرگزاری کار ایران

استقلال - تیام - السد/ 200 هزار دلار و خطر حذف از آسیا

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۲۰

هرگز تصور نمی‌کردیم ماجرای تیام و استقلال به این سرعت فراموش شود. ماجرایی پیچیده که در آن، استقلال خود را محق می‌دانست و تیام در قامت یک متهم، برخی اوقات پاسخگوی شائبه‌ها بود.

به  گزارش ایلنا، امیرحسین فتحی قرار بود از تیام، پول بسازد و حداقل 200 هزار دلار دست استقلال را بگیرد. او و علی خطیر که معاون ورزشی باشگاه استقلال است، مدعی بودند که اجازه جدایی ساده و آسان را به تیام نمی‌دهند.

به حرف‌های یکی دو هفته قبل آنها استناد می‌کنیم. بخصوص فتحی که می‌گفت: «‌تا لحظه آخر پای شکایت‌مان از تیام می‌ایستیم و نمی‌گذاریم او به همین راحتی‌ها با یک تیم جدید قرارداد امضا کند. مطمئن باشید حق استقلال را می‌گیریم، تا ریال آخر.» مامه تیام به عجمان امارات رفت اما هنوز پولی دست استقلال را نگرفته و به حساب این باشگاه واریز نشده.

مدیران استقلال، در روزهای نخست جدایی تیام حتی برای او پیغام فرستادند که دور یک میز بنشینند، با هم مذاکره کنند و حداقل ٢٠٠ هزار دلار از او بگیرند اما مهاجم سنگالی پیشنهاد آنها را نپذیرفت. حالا فتحی و خطیر، همان‌هایی که مدعی شکایت از تیام و مقابله به مثل با او بودند، برای گرفتن طلب استقلال باید دنبال طی شدن پروسه شکایت به فیفا و رأی دادگاه عالی ورزش باشند که بیشتر از یک سال زمان می‌برد.

وعده‌های بزرگ فتحی که هنوز عملی نشده‌اند، فقط به ماجرای تیام خلاصه نمی‌شود. فتحی هفته قبل به ترکیه رفت تا دومین بخش از مبلغ رضایتنامه مجید حسینی از باشگاه ترابزون‌اسپور را دریافت کند. او اما دست خالی برگشت و مشخص هم نیست چه زمانی می‌تواند این مبلغ را از باشگاه ترکیه‌ای دریافت کند. البته گفته می‌شود حداقل یکی دو ماه زمان لازم است تا ترابزون‌اسپور مبلغی را به حساب باشگاه استقلال واریز کند. دلیل تعلل ترابزون‌اسپور در پرداخت پول به استقلال هم تهدید‌هایی است که وکیل باشگاه ایرانی در نخستین جلسه با نماینده ترابزون در تهران مطرح کرده و برای آنها خط نشان کشیده بود که باشگاه ترکیه‌ای را یک سال از نقل و انتقالات محروم می‌کند. آنها تهدیدها را فراموش نکرده و حالا در صدد جبران رفتار طرف ایرانی خود هستند.

فتحی با توجه به حساب ویژه‌ای که روی دریافت پول از ترابزون‌اسپور و همچنین تیام باز کرده بود، به بازیکنان قول داد که قبل از بازی مقابل پارس‌جنوبی‌جم بخشی از مبلغ قرارداد آنها را پرداخت کند. این اتفاق اما رخ نداد، چون فتحی مبلغی از ترابزون‌اسپور و تیام دریافت نکرده و به همین دلیل نتوانست به وعده‌اش عمل کند و پول بازیکنان استقلال را پرداخت کند. در این بین حتی وینفرد شفر در تمام روزهای اخیر پیگیر عملی شدن وعده‌های فتحی بود اما راه به جایی نبرد.

درست در روزهایی که استقلال باید میزبان السد باشد و برای حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تلاش کند، فتحی باید موضوع بدهی‌ها و مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا را هم حل کند. او برای حل این مشکلات کمتر از 10 روز زمان دارد. اینها را که کنار هم می‌گذاریم، به اوضاع آشفته باشگاه استقلال بیشتر پی می‌بریم. اوضاعی که در آستانه بازی با السد و بعد از شکست مقابل پارس‌جنوبی‌جم آشفته‌تر از قبل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز