خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد

190 کیلووات نیروگاه خورشیدی در بویراحمد و بهمئی آماده بهره برداری است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۶۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از آماده بهره برداری بودن 190 کیلووات نیروگاه خورشیدی در شهرستان های بویراحمد و بهمئی این استان برای اولین بار خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " داود راهزادی " در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی در روستای سروک یاسوج به رسانه ها گفت: برای اولین بار 190 کیلووات نیروگاه خورشیدی در شهرستانهای بویراحمد و بهمئی با اعتباری معادل 14 میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی میزان تولید این نیروگاهها در ساعات شبانه روز را یک و 2 دهم مگاوات عنوان و اظهارداشت: در هر ساعت حدود 200 کیلووات ساعت برق توسط این نیروگاهها تولید می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع 190 کیلووات نیروگاه خورشیدی عنوان شده 130 کیلووات در شهرستان بویراحمد و 60 کیلووات دیگر نیز در شهرستان بهمئی است.

راهزادی، یکی از فواید راه اندازی این نیروگاهها را جلوگیری از انتشار گاز سمی دی اکسید کربن در جو عنوان و خاطرنشان کرد: نیروگاههای کنونی که آماده افتتاح هستند در مدت سه ماه از انتشار حدود 14 تن گاز سمی دی اکسید کربن جلوگیری میکنند.

وی گفت: روزانه بین یک تا 2 کیلووات برق مصرفی مشترکین از برق این نیروگاهها خواهد بود که نیروگاههای کنونی آماده بهره برداری توان تامین برق 400 مشترک را دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین برق حدود 10 مگاواتی این نیروگاهها هم خبرداد و تصریح کرد: نیروگاههای خورشیدی کنونی استان توان تولید 10 مگاوات برق را در هر سه ماه از سال دارند.

راهزادی گفت: هفت نیروگاه خورشیدی بامیزان تولید 100 کیلووات در شهرستان بهمئی هم اکنون در دست احداث و البته نیازمند همراهی سایر دستگاههای دولتی در این ارتباط هستیم.

وی از در دست احداث بودن چهار نیروگاه خورشیدی با میزان تولید 100 کیلووات دیگر در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و تصریح کرد: برای تولید هرکیلووات برق خورشیدی نیاز به اعتباری معادل 70 میلیون ریال است.

راهزادی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی را در سراسر استان داشته و از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این ارتباط استقبال می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز