خبرگزاری کار ایران

قرعه‌کشی مسابقات کشتی فرنگی در جاکارتا؛ در انتظار دروی مدال

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۰۶۸

روز گذشته مراسم قرعه‌کشی مسابقات کشتی فرنگی برگزار شد تا کشتی‌گیران ایران حریفان خود را بشناسند. قرعه‌ای که به نظر روی خوش خود را به فرنگی‌کاران ایران نشان داد و به جز دو وزن سایر فرنگی‌کاران ایران در شش وزن مسابقات، با رقیب اصلی و قدرتمند خود برخورد نکردند.

به گزارش ایلنا، در وزن 60 کیلوگرم که 14 نفر حضور دارند، مهرداد مردانی در دور اول به مصاف «کیم سئونگ هاک» دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر، در دور دوم با برنده مبارزه «حسن» از اندونزی و «شینیبو اوتا»، دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن کشتی می‌گیرد. مهرداد مردانی در دور دوم باید با سخت ترین حریف خود مبارزه کند که این سخت ترین قرعه تیم ایران بود.

در وزن 67 کیلوگرم که 16 نفر شرکت کرده‌اند، محمدرضا گرایی در دور اول با «حسن عبدالکریم» از سوریه کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی تاژایف از ترکمنستان و تسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان می‌رود. آلمات کبیسبایف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان و شیمویامادا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن هم در گروه گرایی حضور دارند. دومین قرعه سخت برای کشتی فرنگی ایران هم این وزن است. البته این قرعه می‌توانست سخت‌تر از این هم باشد. هان ریو سو کشتی‌گیر کره جنوبی که مدال جهانی هم در کارنامه دارد، در سوی دیگر گروه قرار گرفت و تا فینال به گرایی برخورد نمی‌کند.

محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم در دور نخست به مصاف بین یانگ قهرمان آسیا از کشور چین می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی ناتال از تایلند و سینگ از هند می‌رود. آسخات دل محمد‌اف قهرمان آسیا از قزاقستان در گروه گرایی حضور دارد. در این وزن 16 نفر وزن‌کشی کرده‌اند و قرعه‌های آسان از این وزن به بعد روی خودش را به تیم ایران نشان می‌دهد. گرایی می‌توانست قرعه سخت‌تری داشته باشد و با کیم هیون وو هم برخورد کند اما این کشتی‌گیر کره‌ای در سوی دیگر جدول قرار گرفت. در وزن 87 کیلوگرم که 12 نفر حضور دارند، آسان‌ترین قرعه ممکن به ایران برخورد کرد. در این وزن حسین نوری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف شیهاز اویلیکوف از ترکمنستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد با برنده مبارزه کشتی‌گیران یمن و تایلند روبه‌رو می‌شود. به همین سادگی نوری می‌تواند به نیمه نهایی برسد. در این وزن یک مدال طلا انتظار ایران را می‌کشد.

در وزن 97 کیلوگرم هم اوضاع خیلی بد نیست. در این وزن هم علی‌اکبر حیدری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با رامادانی از اندونزی کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم به مصاف برنده کشتی میان چو هیو چول از کره جنوبی و «یرولان ایسکاکوف»، قهرمان آسیا از قزاقستان می‌رود. در این وزن 9 نفر حضور دارند و حیدری با یک کشتی نسبتا سخت مقابل حریف قزاقستانی می‌تواند به نیمه نهایی برسد.

در وزن 130 کیلوگرم که 11 نفر شرکت کرده‌اند، بهنام مهدی‌زاده در دور نخست به مصاف مورات رامونوف نایب قهرمان آسیا از قرقیزستان می‌رود. این کشتی‌گیر قرقیزستانی کم به ایرانی‌ها نباخته و این بار هم می‌تواند این اتفاق تکرار شود. مهدی‌زاده در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان لینگ ژی منگ از چین و ناون از هند می‌رود. مومین جان عبدا...‌یف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان و کیم مین سئوک دارنده مدال برنز آسیا از کره جنوبی در گروه مهدی‌زاده حضور دارند.

هر شش کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران شانس کسب مدال دارند، حتی با دو وزنی که قرعه سختی هم برای فرنگی‌کاران رقم خورده اما با این حال انتظار مدال از این کشتی‌گیران خیلی توقع بی‌جایی نیست. کشتی‌گیرانی که از استعداد خوبی برخوردار هستند و فقط به خود باوری نیاز دارند تا بتوانند مقابل حریفان خود به برتری برسند. سطح کشتی فرنگی ایران در سال‌های اخیر به حدی بالا رفته که همه منتظر موفقیت کشتی‌گیران ایران هستند.

طبق برنامه مسابقات اوزان 60 و 67 کیلوگرم در روز 30 مرداد انجام می‌شود و مسابقات اوزان 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم نیز روز 31 مردادماه برگزار خواهد شد. این مسابقات از ساعت 13 تا 17 و 19 تا 21 به وقت محلی در سالن مرکزی جاکارتا روی دو تشک برگزار می‌شود. اختلاف ساعت تهران با جاکارتا 2 ساعت و 30 دقیقه است به طوری که ساعت 13 به وقت جاکارتا 10:30 به وقت تهران است.

گزارش: محسن وظیفه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز