خبرگزاری کار ایران

گلایه پلیس از عدم وجود ارتباط بین مراکز نظارتی و انبارهای کالا

کد خبر : ۶۵۸۸۳۸

رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه دیدار مردمی گفت: بیشترین مطالبه ملاقات‌‌کنندگان در خصوص پلیس راهور، مواد مخدر، پلیس‌آگاهی، اماکن و اصناف، کلانتری‌ها و حوزه پیشگیری و موضوعات مرتبط با ماموریت‌های پلیس بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه دیدار مردمی که صبح امروز در مرکز پلیس امنیت اخلاقی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: از صبح امروز تاکنون در مجموع به مشکلات 610 نفر از مراجعه‌کنندگان رسیدگی شد.

وی با اشاره به مشکلات مراجعه‌کنندگان گفت: بیشترین مطالبه ملاقات‌کنندگان در خصوص پلیس راهور، مواد مخدر، پلیس‌آگاهی، اماکن و اصناف، کلانتری‌ها و حوزه پیشگیری و موضوعات مرتبط با ماموریت‌های پلیس بوده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد:‌ روسای پلیس‌های تخصصی و معاونت‌های پلیس از صبح امروز با روی گشاده و اغماض به مشکلا ت مردم رسیدگی کرده و بیشتر مشکلات این 610 نفر مراجعه‌کننده برطرف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی برای مراجعه‌کنندگان در مرکز امنیت اخلاقی گفت: صبح امروز یک کلاس توجیهی برای افرادی که به این مرکز مراجعه کرده بودند، برگزار شد. اکثریت این افراد که امروز در اینجا حضور دارند نسبت به قانون اهتمام  و توجه لازم را ندارد یا بی توجهی به حقوق دیگر شهروندان داشته یا حقوق قانون را براساس ضوابط کشور رعایت نکردند. امروز در این کلاس از این افراد خواسته شد تا اهتمام بیشتر و جدی‌تری نسبت به برقراری قانون داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس برای خدمتگزاری به مردم و در کنار مردم است گفت: براساس آخرین آمارها در 5ماهه ابتدای سال 97 شکایات نسبت به پلیس و ماموران پلیس 15 درصد کاهش داشته است. همچنین تغییر از عملکرد پلیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است. براساس این آمارها درخواست مساعدت و همکاری از پلیس نیز 48 درصد افزایش داشته است که نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: 25 درصد از تماس‌های افرادی که با مرکز 197 تماس گرفته‌اند در خصوص انتقاد از عملکرد ماموران پلیس بوده است که بیشترین درخواست انتقادات در حوزه پلیس راهور، کلانتری و گشت کلانتری‌ها است. ما با استفاده از مرکز فوریت‌های 197 به تمامی این شکایات رسیدگی کردیم  و اگر مامور ما سهل‌انگاری کرده برخوردهای لازم انجام شده و در صورتی که توقف و انتظار غیرقانونی از پلیس بوده، آن شهروند نیز توجیه شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی در مساجد به طو متناوب برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های توجیهی اقدامات ایجابی پلیس برای کسانی است که قوانین و مقررات را زیر پا می‌گذارند.

سردار رحیمی با اشاره به نظرسنجی از عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مختلف خاطرنشان کرد: در آخرین نظرسنجی‌ها از عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مختلف پلیس از حیث اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم در عملکرد آن دستگاه در بین همه دستگاه‌ها و نهادها در تهران بزرگ بالاترین رتبه را کسب کرده است.

وی در خصوص انبار کالاهای احتکار شده تصریح کرد:‌ براساس قانون باید ارتباط انبارها با مراکز نظارتی از جمله پلیس و اداره کل صمت به صورت آنلاین ایجاد شود اما متاسفانه این موضوع نادیده گرفته شده و با وجود اینکه قانون و مصوبه در این خصوص وجود دارد اما تاکنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز