خبرگزاری کار ایران

تنش‌ میان کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و معاون شهردار/شکست شهر، شکست شوراست

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۳۰

در جریان هشتادمین جلسه شورای شهر تهران معرفی اعضای اصلی و علی‌البدل هیات عامل سازمان مدیریت و نظارت با تاکسیرانی و معرفی سه نفر از افراد مختلف جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در جریان معرفی سه نفر برای عضویت در مجمع عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه شهردار سه نفر را برای عضویت در این مجمع معرفی کرده است، گفت: این سه نفر شامل آقایان اکبر ترکان، غلامرضا شافعی و شاپور رستمی هستند.

وی ادامه داد: در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که یک نفر باید از اعضای شورای شهر نیز در این مجمع حضور داشته باشد و پیشنهادمان آقای علیخانی بود.

در ادامه اعضای شورای شهر عضویت یکی از اعضای شورا در این مجمع را غیرقانونی خواندند.

حسن رسولی با بیان اینکه شورا نباید در امور اجرایی دخالت کند، گفت: عضویت در این بخش ماهیت اجرایی داشته و کاملا خلاف قانون است. من پیشنهاد می‌کنم؛ انتخاب آقای علیخانی از دستور جلسه خارج شود.

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورا نیز با این مساله مخالفت کرد و گفت: درست است که آقایان ترکان و شاپوری مدیران باتجربه‌ای هستند، اما چرا از مدیران جوان‌تر استفاده نمی‌کنیم.

محمدجواد حق‌شناس نیز با بیان اینکه حمل و نقل از مباحث جدی شهر تهران است، گفت:‌ اعضای شورای شهر اگر بتوانند رئیس کمیسیون حمل و نقل را به عنوان ناظر در مجمع عمومی شرکت مترو انتخاب کنند، بهتر است اما این امر هم باید با پیشنهاد شهردار صورت گیرد. در ادامه رای‌گیری انجام و مقرر شد؛ مساله حضور علیخانی به بررسی‌های بیشتر موکول شود.

در ادامه جلسه موضوع انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیات عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در دستور جلسه قرار گرفت و حبیب‌زاده به عنوان نماینده کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک پیشنهاد داد که این لایحه مسکوت بماند.

وی با بیان اینکه کمیسیون نظر آقای افشانی را در این باره ندارد، افزود: باید موضوع مسکوت بماند تا شهردار به صورت مکتوب نظر خود را اعلام کند. با این پیشنهاد افشین حبیب‌زاده، محسن پورسیدآقایی (معاون شهردار) به شدت مخالفت کرد و پشت تریبون رفت و گفت: عزیزان شورا شکست شهر به معنای شکست شوراست. ۶ ماه است که سازمان تاکسیرانی معطل مانده و هیات مدیره ندارد.

وی ادامه داد: من معاون آقای شهردار هستم. چطور می‌خواهید با این وضعیت شهر را اداره کنید. خودِ آقای شهردار به من و آقای میرزایی اعلام کردند که موافق هستند و این مساله در دستور جلسه امروز قرار گیرد.

در ادامه جلسه انتخابات هیات مدیره سازمان تاکسیرانی به رای گذاشته شد و آقایان روحی، قنادان و همچنین خانم حصاری به عنوان اعضای هیات مدیره سازمان تاکسیرانی انتخاب شدند و برخلاف سنوات گذشته به حضور معاون شهردار در ترکیب هیات مدیره سازمان تاکسیرانی رای داده نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز