خبرگزاری کار ایران

آناهیتا درگاهی مطرح کرد:

بخش مهمی از ریشه مشکلات امروز مربوط به اختلاف بین نسل‌هاست

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۰۷

درگاهی می‌گوید: نباید خیلی صریح و تلخ به سراغ طرح مسائل اجتماعی رفت.

 به گزارش ایلنا، آناهیتا درگاهی (بازیگر سنما و تلویزیون) گفت: طرح مسائل مرتبط با سلامت اجتماعی می‌تواند برای مردم خیلی تاثیرگذار باشد، به شرط آن که خیلی راحت و درست مطرح شود. نباید خیلی صریح و تلخ به سراغ طرح مسائل رفت و این در حالی است که در خیلی از فیلم‌ها علی‌رغم ارزش‌های هنری غالب در اثر، به واسطه نگاه تلخ سازنده، مخاطب نسبت به موضوع فیلم گارد مخالف می‌گیرد و به اصطلاح فیلم او را پس می‌زند.

او با اشاره به لزوم شناخت شخصیتی و رفتاری نمونه تیپ‌های اجتماعی توسط یک بازیگر، گفت: من این روزها در یک سریال نقش یک زن جوان معتاد به مواد مخدر صنعتی (شیشه) را بازی می‌کنم و برای رسیدن به این نقش تحقیقات زیادی انجام دادم. این دختر درگیر مشکلات زیادی است و به نوعی ریشه مشکلات اینگونه شخصیت‌ها به اختلاف بین نسل‌ها برمی‌گردد. بنابراین با ساخت این نوع آثار و آسیب‌شناسی سینما از چرایی به‌وجود آمدن چالش بین والدین و فرزندان - که سر منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی است-، می‌توان امیدوار بود که با پرداخت درست سازنده یک اثر اجتماعی، این آسیب‌ها، اختلافات و تنش‌ها به حداقل برسد.

درگاهی با اشاره به اینکه با چنین رویکردی می‌توان در حوزه سلامت اجتماعی گامی روبه جلو برداشت، ادامه داد: جشنواره‌ فیلم سلامت که داعیه حمایت از این نوع آثار را دارد، می‌تواند با طرح و برجسته‌سازی این نوع موضوعات در قالب نشست‌های تخصصی روزهای برگزاری جشنواره و نیز توجه نهایی در انتخاب آثار برتر به اثرگذاری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز