خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

اسرائیل التماس می‌کند دیگران آنها را از دست ایران و حزب‌الله نجات دهند/ رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای ایران شرط تعیین کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۶۲۵

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اسرائیل زمانی دنبال ساقط کردن نظام سوریه بود اما اکنون مقام‌های این رژیم می‌گویند که با بشار اسد مشکلی ندارند و التماس می‌کنند که کشورهای دیگر آن‌ها را از دست ایران و حزب‌الله نجات دهند.

به گزارش اینا، سیدحسن نصرالله در سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه گفت: پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بسیاری از معادلات منطقه را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه از همه کسانی که در آن روزها در کنار ما ایستادند بویژه جمهوری اسلامی ایران، سوریه و همه کسانی که در سراسر جهان از ما حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم، یادآور شد:‌ از چند سال پیش یک جنگ دیگر هم در منطقه علیه ما به راه انداخته شده ولی به یاری خدا در این جنگ هم پیروزی نصیب ما خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان هدف از جنگ ۳۳ روزه را تحقق اهداف آمریکا در زمان جرج بوش خواند و تاکید کرد: هدف آمریکا این بود که اسرائیل را در منطقه ریشه‌دارتر کند اما با پیروزی مقاومت این طرح شکست خورد.

وی یادآور شد:  اگر مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۶ سقوط می‌کرد، آنها همان زمان سراغ سوریه می‌رفتند.

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه حزب‌الله امروز قوی‌تر از ارتش اسرائیل است، خاطرنشان کرد: اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه تاکنون در حال بازسازی ارتش خود است چراکه می‌داند در لبنان یک دشمن سرسخت دارد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی که اخیرا گفته بودحزب‌الله پس از ارتش اسرائیل، قوی‌ترین ارتش منطقه است، تاکید کرد: مقاومت اکنون در بهترین وضعیت خود قرار دارد و من می‌گویم که ما قوی‌ترین ارتش منطقه نیستیم اما از ارتش اسرائیل قویتریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل زمانی دنبال ساقط کردن نظام سوریه بود اما اکنون مقام‌های این رژیم می‌گویند که با بشار اسد مشکلی ندارند و التماس می‌کنند که کشورهای دیگر آن‌ها را از دست ایران و حزب‌الله نجات دهند.

سیدحسن نصرالله عنوان کرد: حتی اگر صدها آمریکا هم پشت سر اسرائیل باشد، این رژیم نمی‌تواند برای ایران و مقاومت حزب‌الله شرط تعیین کند.

وی با بیان اینکه «معامله قرن» ترامپ برای حل مسئله فلسطین از بین رفتنی است، افزود: این مسیر حتی با وجود حمایت عربستان هم راه به جایی نخواهد برد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: شرایط امروز منطقه، متفاوت از گذشته است. ائتلاف سعودی - آمریکایی در همه اهداف خود از جنگ سوریه گرفته تا ایجاد اجماع علیه ایران و اشغال یمن شکست خورده است. همانطورکه خون کودکان و زنان بی‌گناه، لبنان را نجات داد، خون کودکان بی‌گناه، یمن را هم از شر سعودی‌ها نجات خواهد داد.

سیدحسن نصرالله با انتقاد از دخالت‌های عربستان در امور همه کشورهای عربی، گفت: با این وجود اگر کشوری مانند کانادا به شرایط عربستان اعتراض کند، آن را دخالت در امور داخلی خود می‌دانند. چهره امروز عربستان در جهان با وجود صرف میلیاردها دلار، یک چهره کثیف داعشی است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا و اسرائیل تحریم ایران را تنها راه باقی مانده می‌دانند. برای همین هم در جهت جنگ اقتصادی و ایجاد ناآرامی داخلی در ایران تلاش می‌کنند چراکه می‌دانند در رویارویی مستقیم نظامی با ایران موفقتی کسب نخواهند کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه امروز ایران مقتدرترین کشور منطقه شناخته می‌شود، گفت: آرزوی تغییر نظام و تغییر رفتار ایران با توسل به محاصره و تحریم این کشور محقق نخواهد شد.

نصرالله با اشاره به سخنان رهبر انقلاب یادآور شد: همانطور که آیت‌الله خامنه‌ای گفت هیچ جنگی رخ نمی‌دهد.  دشمنان ایران ابله هستد که هنوز ایران و ملت ایران را نشناخته‌اند. امروز ایران هم در داخل و هم در خارج قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف سعودی - آمریکایی می‌داند که در هیچ جبهه‌ای پیروز نخواهد شد، گفت:  ما از جنگ نمی‌ترسیم چون می‌دانیم که پیروز خواهیم شد. اگر آنها اینگونه فکر نمی‌کنند می‌توانند شانس‌شان را امتحان کنند.

سید حسن نصرالله افزود: آمریکا امروز ناتوان تر از آن است که بخواهد جنگی را شروع کنه که در گذشته آغاز کرده بود.  به همه اطمینان می‌دهم که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن خواهد گرفت.

وی به مسائل داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: اخیرا هیچ اختلافی بین حزب الله و جنبش امل بوجود نیامده است و اختلافات درباره دیدگاه ها است که آن هم حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز