خبرگزاری کار ایران

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

کاهش حمایت از راه‌حل دوکشوری میان یهودیان اسرائیل و فلسطینیان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۱۴

یک نظرسنجی که از سوی دانشگاه تل آویو و مرکز فلسطینی پژوهش‌های سیاسی و تحقیقی صورت گرفته است، نشان می‌دهد که تنها ۴۳ درصد از فلسطینیان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی از چشم‌انداز توافقی حمایت می‌کنند که به ایجاد دو کشور مستقل بینجامد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس یک نظرسنجی حامیان راه‌حل دو کشوری میان یهودیان اسرائیل و فلسطینیان به پایین‌ترین سطح در دو دهه گذشته رسیده است. 

این نظرسنجی که از سوی دانشگاه تل‌آویو و مرکز فلسطینی پژوهش‌های سیاسی و تحقیقی صورت گرفته نشان می‌دهد که تنها ۴۳ درصد از فلسطینیان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی به توافق صلحی امیدوارند که به ایجاد دو کشور مستقل بینجامد. 

بر اساس این تحقیق که امروز -دوشنبه- منتشر شد، دلایل این کاهش امیدواری، تردید درباره امکان عملی شدن راه‌حل دو کشوری و نبود اعتماد در هر یک از طرفین عنوان شده است. بر اساس این تحقیق، حمایت از این ایده در یک دهه گذشته رو به کاهش گذاشته است. 

در این تحقیق که در ماه ژوئن و جولای صورت گرفت، دو هزار و ۱۵۰ فلسطینی و هزار و ۶۰۰ نفر از یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی شرکت کردند. حاشیه خطا برای فلسطینیان دو و پنج دهم درصد و برای یهودیان سه درصد عنوان شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز