خبرگزاری کار ایران

نقی معمولی و دیگر هیچ!

چند کلام با رسول خادم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۱۲

این که یک کشتی گیر حذف شده در انتخابی تیم ملی و مسابقات بین المللی فقط بر اساس اعمال سلیقه شورای فنی به بازیهای آسیایی برود به هیچوجه قابل قبول نیست.

به گزارش ایلنا، به عنوان یک کشتی گیر ناکام و زود از دنیای کشتی رفتهِ سابق که بیشتر فوتبال می نویسد همواره  اخبار کشتی را نیز  دنبال کرده  ام. اما نقدی بر اتفاقات آن ننوشته ام چرا که اشراف کاملی بر اخبار این رشته پر افتخار و مدال آور ندارم اما   مصاحبه   چند روز پیش  آقای بهرام مشتاقی  با یکی از خبرگزاری ها  ناخود آگاه مرا به 27سال قبل برده و خاطرات غبار گرفته درگذر زمان را دوباره زنده کرد بخصوص آنجا که از معیار انتخاب نفرات تیم ملی برای بازیهای آسیایی سخن رانده و فرموده اند "فرنگی‌کارانی را انتخاب کردیم که به مدال طلا نزدیک‌تر بودند" 

این عضو شاخص شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی در شرایطی از انتخاب های خود دفاع می کند که کارشناسان کشتی چندان با وی هم نظر نیستند.انها معتقدند ملاک انتخاب باید بهتر بودن باشد یعنی کسی که بر حریف مستقیم خود پیروز شده است شایستگی بیشتری دارد بخصوص اگر در مسابقات انتخابی تیم ملی و سپس در تورنمنت های بین المللی باشد.کاری که پژمان پشتام و شهاب قوره جیلی انجام داده اند اما شورای فنی و در راس آن جناب بهرام خان یا همان آقا مشتاق سریال پایتخت رای به انتخاب بازنده های ایشان داده اند!

البته این بار اول نیست که ایشان سلیقه ای عمل میکنند.27 سال پیش زمانی که بدون هیچ حمایت مادی و معنوی و با هزار بدبختی و مشقت خود را به مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی امیدهای کشور در ساری رساندم آقای مشتاقی مدیر تیم تهران ، رییس کمیته فنی مسابقات و سرمربی تیم امید ایران بود ایشان با این استدلال که کشتی گیران تیم توابع تهران  در بعضی اوزان از جمله 48 و 57  کیلوگرم بهتر از ما بودند اقدام به جابجایی نفرات  کرد . من و محمد رضا طلوعی که به تیم توابع تبعید شده بودیم  به دو عنوان اولی و سومی و 18 امتیاز تیمی  رسیدیم در حالی که نفرات منتخب آقای مشتاقی حذف شده و نهایتا همین عدم شناخت  باعث شد تیم تهران در رقابت با مازندران قهرمانی کشور را از دست بدهد

 گرچه طبیعت جوانی و خامی ایجاب می کرد تا چشم و گوش بسته مطیع اوامر باشم   لکن اعتراضم را  در کمال ادب به ایشان عرضه داشتم که  چرا حریفی که چهار بار پیش از این به من باخته را بر من ترجیح میدهید؟و اینکه اگر به قید قرعه بهم بخوریم به او نخواهم باخت_.کاری که متاسفانه در آن زمان رواج داشت و نفرات تیم توابع محکوم بودند تا برابر همتای تهران شان ببازند_ ایشان هم با قدرت تاکید بر بهتر بودن حریف داشته و گفتند اگر می توانی ببر!

.از قضا همان دور اول به هم  برخورد کردیم.  دستورات کادر فنی تیم تهران و توابع شامل 8 مربی و سرپرست از همان زمان آغاز شد.جملگی حضرات این جوان تنها و بی تجربه را  که مدتها در رژیم بوده  وزن زیادی کم کرده بود دوره کرده که باید کشتی را ببازی فشارهای روانی شان تا پایان مسابقه هم با من همراه بود اما خدا نخواست اشتباه آقای مشتاقی با شکست تعمدی من جبران شود. کشتی را برده و سرآخر به عنوان سومی مسابقات دست یافتم اما این سرپیچی  عواقب زیادی برای بنده بهمراه داشت.

حمید صمدی قهرمان آن روزهای 48 کیلوی کشور حمید سوریانی بود برای خودش  که عنوان چهارمی بزرگسالان دنیا را یدک میکشید  از ابتدای مسابقات اولی را برای او کنار گذاشته بودند صمدی همه حریفان را با امتیاز عالی شکست داد اما در کشتی ماقبل فینال برابر من  با اختلاف ناچیز و در حالی که دوبار تا آستانه ضربه فنی کردنش هم پیش رفتم برنده شده و به فینال رسید اما آقایان بنده را که به اردوی تیمملی بزرگسالان هم دعوت شده بودم به اردوی امیدها دعوت نکردند تا شانس جهانی شدن کلا منتفی شود. در حالی که کشتی رده بندی را با نتیجه 24 بر 9 پیروز شدم در اخبار رادیو و تلویزیون مرا به عنوان چهارم معرفی کردند و ناجوانمردانه تر از همه اینکه گرمکن تیم تهران را نیز فقط برای رفتن روی سکوی قهرمانی کشور به من داده و به محض پایین آمدن از تنم در آوردند. همه عواید من از آن عنوان کشوری  صرفا مدالی برنجی و حکمی کاغذی بود!.

از این اتفاق سالهای زیادی گذشته و بحث گله گذاری و شکایت از آقای مشتاقی نیست اما پای  منافع ملی که  در میان باشد سکوت نارواست.بنده برای اینکه مبادا سخنی به گزاف به وی نسبت داده باشم جستجویی در مطالب مربوط به ایشان داشتم که بیشترین حجم اخبار به قهرمانی نقی معمولی بر میگشت! اینکه بزرگترین کشف  یک چهره قدیمی و باصطلاح خبره کشتی فرنگی که سالهاست عضو شورای فنی تیم ملی ست قهرمان سریالی تخیلی و طنز باشد اتفاق خوبی برای فدراسیون آقای خادم نیست.کسی که تخیلی می اندیشد تخیلی هم نتیجه می گیرد.با تصمیمات احساسی کشتی ما به جایی نخواهد رسید.

آقای خادم از شما انتظار می رود حق پشتام ها و قوره جیلی ها را از شورای فنی بگیرید. انتخاب های  احساسی ویا بر اساس مسائل قومیتی کمکی به ورزش اول ایران نخواهد کرد.این که یک کشتی گیر حذف شده در انتخابی تیم ملی و مسابقات بین المللی  فقط بر اساس اعمال سلیقه شورای فنی به بازیهای آسیایی برود به هیچوجه قابل قبول نیست.آینده این جوانها را خراب نکنید.

سید مهدی فاطمی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز