خبرگزاری کار ایران

دیدار هیات نمایندگی طالبان با مقام‌های ازبکستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۵۲

در رویدادی کم‌نظیر و دیپلماتیک و در قوی‌ترین نشانه از افزایش حضور طالبان در منطقه، دفتر سیاسی سرکرده این گروه شبه‌‌نظامی، هیاتی را به ازبکستان فرستاد تا با مقام‌های ارشد وزارت خارجه این کشور دیدار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «شیر محمد عباس ستانکزی»، سرپرست دفتر سیاسی طالبان در قطر، نمایندگی گروه اعزامی از سوی طالبان را در گفت‌وگوهای چهار روزه که روز جمعه پایان گرفت، برعهده داشت.

در این سفر، هیات طالبان با «عبدالعزیز کامیلوف» وزیر خارجه ازبکستان و «ایسماتیلا ایرگاشف» نماینده این کشور در امور افغانستان، دیدار کردند.

این دیدار پس از آن صورت گرفت که « شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهوری ازبکستان پیشنهاد کرد تا در روند صلح در افغانستان نقش میانجی را ایفا کند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در بیانیه‌ای که روز گذشته -شنبه- منتشر شد اعلام کرد که گفت‌وگو میان دو طرف مواردی چون تسلیم نیروهای بین‌المللی و چشم‌اندازهای صلح و پروژه‌های ازبکستان برای توسعه در افغانستان –ازجمله خطوط راه‌آهن و برق- را در بر گرفت.

در این بیانیه آمده است: «طالبان درباره خروج نیروهای خارجی و صلح در افغانستان با مقام‌های ازبکستان گفت‌وگو کرد.»  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز