خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی عراق:

مردم عراق از زائران به ویژه ایرانی‌ها استقبال می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۲۸۰

فرمانده مرزبانی عراق گفت: از جمهوری اسلامی ایران برای همه مساعدت‌ها، پشتیبانی و ایستادگی‌هایی که در کنار مردم، دولت و کشور عراق داشت، تشکر می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نه تنها در امور امنیتی بلکه در همه امور پشتیبان ما بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی در دیدار با سردار اشتری گفت: همانطور که می‌دانید؛ کشور عراق از سال 2014 با مشکلات سخت و گروهک‌های تروریستی داعش مواجه بوده و درگیری‌های شدیدی با این گروهک‌های تروریستی داشته است، اما خدا را شکر نتیجه این درگیری‌ها بازگشت امنیت به کشور عراق بوده است.

وی ادامه داد: از جمهوری اسلامی ایران برای همه مساعدت‌ها، پشتیبانی و ایستادگی‌هایی که در کنار مردم، دولت و کشور عراق داشت، تشکر می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نه تنها در امور امنیتی بلکه در همه امور پشتیبان ما بوده‌است.

فرمانده مرزبانی عراق با بیان اینکه در بخش مرزبانی و نیروهای مرزی هماهنگی خوبی با سردار رضایی داریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات پیش آمده در‌ 1400 کیلومتری مرز مشترک با کشور ایران با همین دیدارها و نشست‌ها با فرماندهان مرزی برطرف شده است و مشکلات جزئی که پیش می‌آید نیز با وجود این مردان مرزبان حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر با داعش درگیری‌هایی در مرزهای غربی‌مان داشتیم بیشتر نیروهای مرزی خود را به مرزهای غربی اعزام کردیم اما خوشبختانه در مرز ایران هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم؛ و با مسائلی مانند قاچاق و تحرکات گروهک‌های تروریستی مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: بعد از استقلال نسبت به تقویت مرزها با جمهوری اسلامی برای استقرار برجک و تجهیزات پیشرفته اقدام خواهیم کرد. رابطه جمهوری اسلامی ایران با ما برادرانه و دوستانه بوده است و تا آخر در کنار ما ایستادگی کرده و هرچقدر دشمنان تلاش کردند بین رابطه عراق و ایران تفرقه بیندازند نتوانسته و رابطه عمیق و تاریخی بین ما در کشور ایران برقرار است.

فرمانده مرزبانی عراق خاطرنشان کرد: هیات بلندپایه‌ای از عراق به سرپرستی وزیر کشور عراق در خصوص تسهیل تردد زائران برای سفر اربعین در مرز هستند. مردم عراق از همه زائران به ویژه ایرانی‌ها استقبال و پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز