خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خبر داد:

تنها ۳۰۷ تاکسی از ابتدای سال تاکنون نوسازی شده‌اند/ توقف ارائه خودرو از سوی خودروسازها

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۱۴۶

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه ۸۱ هزار خودرو در سامانه نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: تعداد خودروهای نوسازی شده در نیمه مرداد ماه امسال تنها ۳۰۷ خودرو است و به دلیل توقف ارائه خودرو از سوی خودروسازها نوسازی تاکسی‌ها طبق برنامه پیش نرفته است.

به گزارش ایلنا، علیرضا قنادان در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم در تاکسیرانی نوسازی ناوگان است، گفت: در سال ۹۵، ۱۱ هزار و ۶۰۰ خودرو در قالب طرح ملی وزارت کشور نوسازی شدند و در سال ۹۶ این تعداد به ۴۴۰۰ خودرو رسید.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نوسازی در این سال این بود که خودروسازها به دلیل عدم انجام تعهدات گمرک، نوسازی خودروهای فرسوده را متوقف کرده بودند، اظهار داشت: در سال ۹۷ نیز ۱۴ هزار خودروی فرسوده مشمول نوسازی شدند و در این سال برنامه این است که حداقل ۱۰ هزار خودرو نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: ۸۱ هزار خودرو در سامانه نوسازی ثبت نام کردند و در صف انتظار هستند. تعداد خودروهای نوسازی شده در نیمه مرداد ماه امسال تنها ۳۰۷ خودرو است. به دلیل توقف ارائه خودرو از سمت خودروسازها نوسازی ناوگان طبق برنامه پیش نرفت.

قنادان با اشاره به اینکه وزارت صنعت اعلام کرده است که تولید خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: خودروهایی که بیش از ده سال سن دارند و فرسوده هستند منوط به اینکه موفق به گرفتن معاینه فنی شوند امتیاز حق تردد در سطح شهر تهران را دارند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که سال گذشته انجام شد این بود که ۶۸۲ مینی‌بوس از چرخه حمل و نقل خارج و تبدیل به تاکسی شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اضافه کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵، ۸۶۰۰ خودرو تعویض کاتالیست شده‌اند، ولی تعویض کاتالیست‌ها از سال گذشته متوقف شد و علتش این بود که دو سری مناقصه برگزار کردیم اما هیچ کس شرکت نکرد. امسال نیز دوباره مناقصه برگزار کردیم و قصد داریم که ۲۰۰۰ کاتالیست را تعویض کنیم. مشکل اساسی ما در این زمینه تامین قطعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز