خبرگزاری کار ایران

سرگردانی ۵۵ هزار مسافر در پی اعتصاب خلبانان «رایان‌ایر»

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۷۲

در پی اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی «رایان ایر» این شرکت اعلام کرد که ۲۵۰ پرواز در آلمان، ۱۰۴ پرواز در بلژیک و ۴۲ پرواز دیگر در سوئد و ایرلند لغو شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری یورونیوز، شرکت هوایی رایان‌ایر روز گذشته -جمعه- با بدترین اعتصاب یک‌روزه مواجه شد. این در حالی است که هواپیماهای این شرکت هواپیمایی در پنج کشور اروپایی تصمیم به اعتصاب گرفتند و برنامه ۵۵ هزار مسافر را در طول تعطیلات تابستان بر هم زدند. 

شرکت هوایی رایان‌ایر که با توافق بر سر به رسمیت شناختن اتحادیه‌ها در کریسمس گذشته از اعتصاب‌های سراسری جلوگیری کرده بود، نتوانسته بر سر توافق‌های کارگری با مسئولان اتحادیه به توافق برسد. رایان‌ایر برای نخستین‌بار در تاریخ ۳۰ ساله خود اتحادیه‌های کارگری را به رسمیت شناخت. 

در پی اعتصاب کارکنان رایان‌ایر، این شرکت اعلام کرد که ۲۵۰ پرواز در آلمان، ۱۰۴ پرواز در بلژیک و ۴۲ پرواز دیگر در سوئد و ایرلند لغو شده‌اند. این در حالی است که یک‌چهارم خلبان‌های این شرکت برای پنجمین‌بار به اعتصابی ۲۴ ساعته دست زدند. 

رایان‌ایر انتظار دارد که در پی این اعتصاب، برنامه‌های پرواز ده‌ها هزار مسافر با اخلال ایجاد شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز