خبرگزاری کار ایران

محمدباقر نوبخت:

نمی‌توانیم ایزوله و بدون ارتباط با جهان باشیم/ بودجه ویژه برای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۳۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه سال 98 با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی و انتظارات مردم یک بودجه ویژه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت با بیان اینکه قطعا بیش از گذشته نیازمند ثبات در کشورمان هستیم، اظهارکرد: تکانه‌های سیاسی و بین‌المللی اثر خود را در منابع و مصارف و بودجه سال آینده خواهد داشت. ما بی ارتباط با دنیا نیستیم و برای فروش نفت‌مان باید با کشورهای دیگر در ارتباط باشیم و همچنین نیازهای قابل توجهی برای کشور ما از خارج وارد می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کشور ما 50 میلیارد دلار صادرات نفتی و حدود 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دارد. همچنین حدود 45 میلیارد دلار واردات داریم و در مجموع حدود 200 میلیارد دلار برای صادرات و واردات گره خورده با جهان هستیم به همین دلیل نمی‌توانیم ایزوله و بدون ارتباط با جهان باشیم.

وی افزود: با اعلام تحریم‌ها، وضعیت ما متفاوت است. البته باید این را در نظر بگیریم که کشورهای دیگر برخلاف سال‌های گذشته کنار کشور ما قرار گرفته‌اند. ما شرایط تحریمی داریم و بودجه ما باید با توجه به تحریم برنامه‌ریزی شود و ما امیدواریم در این زمینه موفق باشیم.

نوبخت با اشاره به برگزاری اولین جلسه بودجه‌ریزی برای سال آینده افزود: دولت تا 15 آذر موظف است که بودجه را به مجلس ارائه دهد و ما طبق برنامه زمان‌بندی باید از اول شهریور بودجه‌ریزی را آغاز کنیم اما با توجه به اینکه بودجه سال 98 با توجه به شرایط داخلی و خارجی به مطالعه بیشتری نیاز دارد اولین جلسه بودجه‌ریزی سال آینده را امروز تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه از بخش خصوصی، مجلس و دانشگاه حضور دارند، گفت: ما یک مجموعه تهیه کردیم تا هفته به هفته بدانیم چه کاری باید به اتمام برسد. ما از سال 92 موفق شدیم بدون استثنا در وقت مقرر بودجه را به مجلس ارائه دهیم غیر از سالی که برجام بود. ارائه به موقع بودجه به مجلس این حسن را دارد که نماینده‌ها وقت بیشتری دارند لایحه را بررسی کنند و ما هم می‌توانیم در موعد مقرر آیین نامه اجرایی آن را ارائه دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه یک پیش‌بینی از منابع و مصارف است، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنای عمل ماست. ما در شرایطی هستیم که پیش‌بینی برای سال آینده کار سخت و خطیری است و بودجه سال آینده باید دقیق تهیه شود.

نوبخت افزود: با توجه به مسائل داخلی و خارجی ما نمی‌توانیم از الان یک بودجه برای سال آینده بدهیم بلکه باید سناریوهای مختلفی را ارائه دهیم و ما با برگزاری این جلسه می‌خواهیم از همه عقل جمعی کارشناسی کشور برای یک بودجه مناسب برای سال آینده استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر برنامه و سیاستی را که بخواهیم اجرا کنیم باید منابع و مصارف آن مشخص باشد و بودجه سال 98 با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی و انتظارات مردم یک بودجه ویژه خواهد بود و سال آینده یک سال استثنایی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز