خبرگزاری کار ایران

اشکان؛ بازیکنی که خیلی دیر به ایران آمد (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۳۰۴

حضور اشکان دژآگه در فوتبال ایران و تیم تراکتورسازی را می‌توان بزرگترین سورپرایز تاریخ لیگ برتر دانست.

به گزارش ایلنا، اشکان دژاگه بالاخره راضی شد تا در لیگ فوتبال ایران بازی کند. این حتما می‌تواند اتفاق ویژه‌ای برای هواداران تراکتورسازی و لیگ برتر فوتبال ایران باشد که صاحب یک بازیکن بین‌المللی شده‌اند اما حضور دیرهنگام اشکان در فوتبال داخلی به اندازه چند سال قبل و تمام سال‌هایی که شایعه حضور در لیگ برتر ایران درباره او وجود داشت جذاب نیست.

دژاگه همان بازیکنی است که برای دیدنش در تیم ملی ذوق کرده بودیم. از همان بازی اول مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی قبلی با نمایش استثنایی‌اش به وجد آمدیم. شاید باورمان نمی‌شد بازیکنی که پیراهن شماره 10 تیم جوانان آلمان به‌عنوان قهرمان اروپا در آن رده سنی را می‌پوشید حالا عضوی از تیم ملی ایران باشد. هافبکی توانمند، صاحب شروع‌های انفجاری، شوتزن و البته بازیسازی توانا که حرکاتش تماشاگر را به وجد می‌آورد. همبازی نویر، بواتنگ و هوملس در تیم جوانان آلمان دیگر عضوی از تیم ملی ایران شده بود و همه به ساق‌های او دل بسته بودند. اشکان به‌عنوان عضوی از تیم ولفسبورگ قهرمان بوندس لیگا و شاگرد فلیکس ماگات سرشناس به تیم ملی آمد. حتی در فولام هم بازیکن فوق‌العاده‌ای بود و ستاره ایران در لیگ‌های اروپایی به حساب می‌آمد اما بعد از آن همه چیز به شکل دیگری پیش رفت.

انتخاب العربی قطر برای به دست آوردن پولی کلان یا آنتراکی بین حضور در لیگ‌های درجه یک اروپا با یک بدشانسی بزرگ به نام مصدومیت توام بود و جام جهانی گذشته نیز به نوعی نقطه اوج حضور درخشانش در بازی‌های ملی به شمار می‌رفت. بعد از آن و طی چهار سال اخیر اشکان با سرعت از قله پایین آمد و در مسیر نزولی قرار گرفت؛ حضورش در ولفسبورگ و ناتینگهام فارست کاملا ناموفق بود تا جایی که با نیمکت نشینی محض در جام جهانی به نقطه صفر رسید.

اشکان بعد از این تورنمنت وحشتناک و حدود سه فصل بدون حضور در میادین باشگاهی دیگر نمی‌توانست با انتقال به تیمی در لیگ‌های اروپایی شگفت زده مان کند. او که در چند سال اخیر همواره به شایعات مربوط به حضورش در استقلال و پرسپولیس پشت کرده بود حالا به لیگ برتر ایران آمده است و برای نخستین بار حضور در فوتبال ایرانی را تجربه خواهد کرد. دژاگه زمانی که برای فوتبالدوستان ایرانی و تعقیب‌کنندگان لیگ برتر چهره‌ای جذاب و ستاره‌ای بین‌المللی به حساب می‌آمد هرگز علاقه‌ای به حضور در ایران نشان نداد اما حالا که تا حدود زیادی از چشم افتاده و از کانون توجه فوتبالدوستان دور شده به لیگ برتر آمده تا بلکه منجی تراکتورسازی متوسط و بی‌ستاره جان توشاک باشد که باید دید بعد از این همه مصدومیت و سکونشینی کیفیتی متناسب با خواسته‌های هواداران تراکتورسازی خواهد داشت و دوباره می‌تواند تبدیل به بازیکنی مهم و چهره‌ای جذاب برای تعقیب کنندگان لیگ برتر شود یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز