خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

طرخ بهسازی اجتماع محور محله دروازه‌غار امنیتی نیست/آمار طلاق در تهران بالاست

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۱۸۰

استاندار تهران با اشاره به طرح بهسازی اجتماع محور محله دروازه‌غار (هرندی) گفت: این طرح یک طرح اجتماعی است ما به دنبال طرح امنیتی نیستیم و نمی‌خواهیم که منطقه را امنیتی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا جلسه شورای اجتماعی استان تهران با موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ظهر امروز در محل استانداری تهران برگزار شد. در این جلسه حسین‌زاده طرح بهسازی اجتماع محور محله دروازه‌غار (هرندی) را ارائه داد.

محمدحسین مقیمی با بیان اینکه مسئله محله دروازه غار و مشابه آن در همه شهرهای استان وجود دارد، گفت: مشکلات در محلات وجود دارد چون آسیب اجتماعی وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم این مشکلات نیست مگر اینکه بخواهیم این مشکلات را نبینیم و چشم‌هایمان را بر روی آن ببندیم اما اگر بخواهیم با چشمان باز مشکلات اجتماعی را ببینیم، در برخی محله‌های بالای شهر تهران نیز بخش‌هایی وجود دارد که مشابه محله دروازه غار است.

وی با بیان اینکه در محله دروازه غار چند این مسئله و آسیب اجتماعی دست به دست هم داده است، تصریح کرد: در گذشته در این منطقه کارگاه‌های صابون پزی وجود داشت که آن را به خارج از تهران منتقل کردند و در حقیقت اشتغال را از این منطقه گرفتیم و پارک برای آن ساخته در حقیقت ماهیت این منطقه را تغییر دادیم بدون آنکه آن را مدیریت کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در نزدیکی منطقه هرندی میدان شوش بلورفروشی‌ها و مجتمع تجاری بزرگی ساخته شده است و خرید و فروش بلورجات در آن منطقه فعالیت دارد، تصریح کرد: فعالیت این صنف نشان می دهد که محله شوش و هرندی محله فقیری نیست که بگوییم فقر باعث چنین اقدامی شده است.

مقیمی تاکید کرد: من معتقدم حل مشکلات مسئله هرندی اراده می‌خواهد 20 سال است که می‌گوییم دروازه‌غار این مشکلات را دارد و ۲۰ سال دیگر هم که بیاید باز هم می‌گوییم این مشکلات وجود دارد همچنین ۲۰ سال است که دانشگاه ها طرحهای مطالعاتی و علمی در حوزه اجتماعی انجام می‌دهند اما چون اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد یا البته اراده وجود دارد اما پشتیبانی لازم نشده است تاکنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است.

مقیمی با بیان اینکه ما باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم به حل مشکلات مسئله دروازه غار ورود کنیم یا خیر گفت: اگر اراده باشد یعنی همه سازمان درگیر مسائل اجتماعی قدم گذارند و مسئولیت بپذیرند، ما نیز وارد میدان می‌شویم.

مقیمی با بیان اینکه برای حل مشکلات مسئله دروازه غار نیازمند تشکیل کارگروه هستیم گفت: طرح بهسازی اجتماع محور محله دروازه‌غار  یک طرح اجتماعی است ما به دنبال طرح امنیتی نیستیم و نمی‌خواهیم که منطقه را امنیتی کنیم. انواع و اقسام مشکلات در دروازه ‌غار وجود دارد اما از همه مهمتر افرادی هستند که در این منطقه مشاغل دون و نامطلوب دارند باید مشاغل ارزشمند جایگزین این مشاغل شود بنابراین بایستی آموزش‌های لازم در این منطقه انجام شود.

وی تاکید کرد: برای من به عنوان نماینده دولت سخت است که در گوشه‌ای از تهران که می‌تواند از لحاظ اقتصادی به اقتصاد شهر و کشور کمک کند شاید یکسری اشتغال‌های نامطلوب و غیر حلال باشند.

در ادامه این جلسه سیاوش شهریور فرماندار ری با بیان اینکه طلاق در میان آسیب‌های اجتماعی بالاترین اولویت را در شهرستان شمیرانات دارد، گفت:۵۰ تا ۶۰ درصد کودکان در این منطقه تک والد هستند و به علت تاثیرپذیری فرهنگی از دیگر خرده‌ فرهنگ‌های اجتماعی معضل طلاق در این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش طلاق در منطقه شمیرانات طرح زندگی بهتر که کارهای مطالعاتی آن انجام شده است قرار است اجرایی شود.

سپس مقیمی با اشاره به اینکه ما طرح ها و تحقیقات علمی در حوزه مسائل اجتماعی چیزی کم نداریم اما همه در کتابخانه‌ها در حال خاک خوردن هستند، گفت: میزان طلاق در استان تهران بالاست ما نمی‌خواهیم فقط بابت این موضوع غصه بخوریم بلکه می‌خواهیم اول جلوی رشد آن را بگیریم و سپس آن را کاهش دهیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ۵ آسیب اجتماعی گفت: طرح بهسازی اجتماع محور محله دروازه‌غار و طرح زندگی بهتر در دو شهرستان تهران و شمیرانات به صورت پایلوت در حال انجام است. آسیب های اجتماعی و طلاق در دیگر شهرستان‌ها نیز از موضوعاتی است که دنبال می‌شود پیشنهاد می‌کنم طرح بهسازی محله برپایه طرح بهسازی اجتماع محور محله دروازه‌غار در برخی محلات شهرستانهای بهارستان، پاکدشت، ورامین و... و همچنین طرح زندگی بهتر در شهرستان تهران و قدس اجرایی شود بنابراین 16 فرماندار شهرستان‌های استان تهران فرصت دارند تا یک ماه آینده این طرح‌ها را تهیه و به استانداری ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز