خبرگزاری کار ایران

ما هم دوست داریم پیکان سهمیه بگیرد

قاضی:هیچ‌وقت نخواستم ماجراجویی و بهتر بودن را با عنوان پیشکسوت بودن در تیمی عوض کنم

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۱۴۶

پیکان در دومین هفته لیگ هجدهم توانست با کسب یک برد ارزشمند مقابل سایپا یکی از خوب‌های هفته دوم باشد. شروع این خوب بودن با گل اول محمد قاضی بود که به نظر می‌رسد امسال هم نشان داده می‌خواهد یکی از مدعیان در جمع گلزنان لیگ برتر باشد

به گزارش ایلنا،پیکان در دومین هفته لیگ هجدهم توانست با کسب یک برد ارزشمند مقابل سایپا یکی از خوب‌های هفته دوم باشد. شروع این خوب بودن با گل اول محمد قاضی بود که به نظر می‌رسد امسال هم نشان داده می‌خواهد یکی از مدعیان در جمع گلزنان لیگ برتر باشد. مهاجمی که معتقد است شوق و شور او برای فوتبال مثل یک جوان 20 ساله است و هنوز هم دنبال گرفتن پیراهن تیم ملی و حضور در جام ملت‌هاست.

گل اول تو برای پیکان پایه گذار برد این تیم مقابل سایپا بود؟

بعد از بازی با استقلال که در آن بازی هم شرایط خوبی داشتیم و به خوبی حریف را کنترل کرده بودیم در این بازی عملکردمان به مراتب بهتر بود. هماهنگی بیشتری پیدا کرده بودیم و خوشحالم که توانستم با گل اولی که زدم پایه گذار برد پیکان شوم. چون بعد از گلی که من به ثمر رساندم سایپایی‌ها به دنبال ضدحمله بودند و این گل باعث شد تا بچه‌های تیم بتوانند در ضدحمله‌ها بازهم دروازه حریف را باز کنند.

به نظر می‌رسد عزم خودت را امسال هم برای حضور در جمع مدعیان آقای گلی از همین ابتدای لیگ جزم کرده‌ای؟

من همیشه گفته‌ام در هر تیمی که باشم برای بهترین بودم تلاش می‌کنم و خوشحالم که توانستم در این بازی به پیکان کمک کنم. هدف هر فوتبالیستی به خصوص یک مهاجم گل زدن است و در کنار آن دوست دارد به آقای گلی هم برسد اما هنوز برای این صحبت‌ها زود است و نمی‌خواهم با این حرف‌ها تمرکزم را برای ادامه روند خوبی که این چند سال دارم بهم بزنم.

یک نکته عجیب در این دو بازی اخیر برای تو در پیکان رخ داد؟

چه نکته‌ای؟

تو معمولا در فصول گذشته مهاجمی بود که در آمارها جزو یکی از باثبات‌ترین‌ها در ترکیب بودی اما در این دو بازی اخیر مجید جلالی تو را تعویض کرد و تا آخر مسابقه در میدان نبودی؟

زیاد دوست ندارم به این مسایل بپردازم هرچند که من عملکردم طوری است که در طول 90 دقیقه شرایط را برای گلزنی خودم و همبازیانم فراهم می‌کنم. در بازی با استقلال این فرصت را داشتم که با خسته کردن مدافعان حریف شرایط را برای گلزنی فراهم کنم که آقامجید صلاح دید من را تعویض کند. من مشکلی بابت 90 دقیقه بازی کردن ندارم و اگر تعویض شدم به خاطر صلاح سرمربی تیم بود وگرنه آمادگی بازی تا زمان سوت پایان بازی را دارم.

با توجه به شرایط خوب پیکان، کادر مدیریتی به خصوص شیعی بارها اعلام کرده از تیم مجید جلالی امسال حتما کسب سهمیه را می‌خواهد. به نظرت پیکان این پتانسیل را دارد؟

در دو سال گذشته هم پیکان این شانس را داشت که بتواند کسب سهمیه کند اما با بدشانسی و کم تجربگی این فرصت را از دست داد. به نظرم شرایط خوبی داریم و اگر عزم و تلاش‌مان را همه جوره به کار ببندیم رسیدن به این خواسته دور از ذهن نیست. با این حال من فکر می‌کنم نباید استرس و فشار روی بازیکنان بابت این مسایل در هفته‌های نخست آورد چون تیم ها هنوز شکل نگرفته‌اند. ما هم دوست داریم پیکان نتیجه بگیرد و به آسیا برود اما باید صبر کرد چون تیم تغییرات داشته و باید فرصت داد تا کادرفنی بتواند ترکیب ایده‌آل خودش را پیدا کند. شما اگر دقت کرده باشید هیچ مربی‌ای حتی اگر بهترین تیم را داشته باشد پیش از شروع لیگ و در هفته‌های نخست قول قهرمانی نمی‌دهد چون واقعا فوتبال غیرقابل پیش بینی است.

بازی با سپاهان را چطور می‌بینی؟

به نظرم یک بازی مهم مقابل این تیم داریم که 3 امتیاز آن برای هر دو تیم مهم است. هر دو تیم 4 امتیازی هستند و بردن در این مسابقه می‌تواند کمک کند تا در هفته سوم جزو بالانشینان قرار بگیریم. به نظرم امیر قلعه‌نویی تیم خوب و پرمهره‌ای دارد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است اما پیکان هم بازیکنان و کادرفنی باتجربه‌ای دارد که در این بازی هم به دنبال یک نمایش خوب و کسب سه امتیاز مسابقه است.

با گلی که با پیراهن پیکان به ثمر رساندی صاحب یک رکورد در فوتبال ایران شدی؟

جدی؟! چه رکوردی؟

اینکه با لباس 8 تیم مختلف در لیگ توانستی گلزنی کنی؟

من خیلی خوشحالم که توانستم یکی از کسانی باشم که تابوی سن و سال در فوتبال ایران را بشکنم و ثابت کنم سن در خوب فوتبال کردن نمی‌تواند معیار و متر درستی باشد. خیلی‌ها به من گفتند مارکوپولوی فوتبال ایران که نتوانستم در یک تیم بمانم و چندین سال در آن حضور داشته باشم. در 33 سالگی طوری زندگی و تمرین کردم که جاه‌طلبی و شوق یک جوان 20 ساله را دارم و هیچگاه نخواستم ماجراجویی برای موفق بودن را با عنوان پیشکسوت بودن برای یک تیم عوض کنم. اینکه صرفا در یک تیم «قدیمی» شوم و همه بگویند بازیکن قدیمی فلان تیم که اصلا برای من مساله هضم شده‌ای نیست و به آن فکر نمی‌کنم. هنوز هم به دنبال پیشرفت هستم و امسال هم تمام تلاشم این است که بتوانم خودم را برای رسیدن به تیم ملی آماده کنم. امسال پیکان هم برای من آغاز یک ماجراجویی دیگر است و تا آنجایی که شرایط به من برای ماجراجویی و پیشرفت اجازه بدهد کارم را در این تیم با قدرت برای موفقیت ادامه می‌دهم. البته مسایل دیگری هم بود.

چه مسایلی؟

یکی از مشکلات تیم ها که اجازه نمی‌دهد بازیکنان با خیال راحت در فوتبال ایران کارشان را دنبال کنند عدم ثبات مدیریت و نگاه درست به فوتبال حرفه‌ای است که خیلی راحت با بازیکن قرارداد می‌بندند و بعد راحت هم زیر قول و قرارها می‌زنند. همین مساله هم می‌تواند یکی از دلایلی باشد برای کسی مثل من که دنبال موفقیت و شرایط خوب در امر گلزنی هستم و باعث می‌شود نتوانم کار را ادامه داده و دنبال یک تغییر باشم. امیدوارم این مسایل در فوتبال ما برطرف شده و به همین سادگی باعث نشوند خیلی از بازیکنان خوب‌مان زود از ادامه فوتبال ناامید شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز