خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور :

یکپارچگی اراضی؛ کشاورزی را اقتصادی‌تر می کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۱۳۲

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی اراضی باعث می شود کشاورزی علمی تر و اقتصادی تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین توکلی در جلسه ای با موضوع حفظ کاربری اراضی و باغ ها با اشاره به ماده 12 قانون یکپارچه سازی اراضی، گفت: به منظور هماهنگی و ساماندهی امور مربوط به تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تصمیم گیری در خصوص نحوه و میزان مشوق ها و امتیازها، کارگروه ملی یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هر استان، رئیس این کارگروه و روسای سازمان های آب منطقه ای، مدیریت و برنامه ریزی، ثبت اسناد و املاک و بانک کشاورزی استان ها عضو آن هستند، بیان کرد: با توجه به ضرورت کار باید با شناخت نسبت به منابع و محدودیت ها به یکپارچه سازی و تجمیع اراضی کشاورزی اقدام شود.
توکلی اظهار داشت: جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی بسیار می تواند در بهره‌وری کشاورزی تاثیرگذار باشد و درآمد کشاورزان را اقتصادی کند.
وی با اشاره به اینکه یکپارچگی اراضی کشاورزی مزیتهای زیادی دارد خاطرنشان کرد: با داشتن قطعات کشاورزی با حدنصاب مناسب و اقتصادی می توان از ادوات مکانیزه بهتر استفاده کرد.
مدیر کل دفتر یکپارچگی و بهره وری سازمان امور اراضی کشور گفت: اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی کوچک مشکلاتی دارد که در صورت یکپارچگی اراضی اجرای سیستم های نوین آبیاری بهتر و مفیدتر انجام می شود.
توکلی اضافه کرد: با داشتن اراضی به مساحت مناسب می توان برای کشت محصولات کشاورزی بهتر برنامه‌ریزی کرد و در مناطق مختلف تنوع کشت ایجاد کرد.
در این راستا ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، تخصیص بهینه منابع و جلوگیری از تفکیک و افراز و خرد شدن اراضی کشاورزی برای یکپارچگی بیشتر اراضی حداکثر ظرف شش ماه از تصویب این قانون، حدنصاب فنی  اقتصادی کشاورزی را براساس شرایط اقلیمی، الگوی کشت، ضوابط مکانیزاسیون و کمیت و کیفیت منابع آب  و خاک تعیین و جهت تصویب به هیات وزیران ارائه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز