خبرگزاری کار ایران

بشیکتاش دنبال اوسپینا و مینیوله است، نه بیرانوند

خبر خوب برای پرسپولیسی‌ها درباره حضور گلر ملی پوش

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۰۶

در شرایطی که شایعاتی درباره انتقال بیرانوند به فوتبال اروپا و تیم بشیکتاش وجود دارد، این تیم به دنبال گلر مطرح دیگری است.

به گزارش ایلنا، بیرانوند وقتی تمجیدهای برانکو از رادوشویچ را شنید، به واسطه‌هایی که پیش‌تر برایش از اروپا پیشنهاد آورده بودند پیغام داد که در همین یکی دو هفته برایش تیم پیدا کنند. می‌خواست هم شانس خود را برای لژیونر شدن امتحان کند و هم برانکو را برای بازگرداندنش به دروازه‌ پرسپولیس تحت فشار بگذارد.
به خیال خودش موفق هم بوده چرا که ظاهرا یک واسطه در ترکیه مدعی شده که دعوت‌نامه بشیکتاش را تا آخر این هفته به ایران می‌آورد. او احتمالا همانی است که بیرانوند را به این باشگاه پیشنهاد داده و به رسانه‌های ترک‌تبار گفته که این دروازه‌بان منتظر پاسخ سنول گونش است. بیایید فرض را بر موافقت این مربی و گذشتنش از دروازه‌بان‌های لیورپول و آرسنال بگذاریم، آیا برانکو و باشگاه پرسپولیس هم با جدایی بیرانوند موافقت خواهند کرد؟

همه‌ آن حرف‌هایی که بیرانوند دوست داشت درباره نیمکت‌نشینی‌اش به زبان بیاورد و نیاورد، حالا به شکل یک پیشنهاد درآمده. پیشنهادی که می‌گویند باشگاه بشیکتاش از ترکیه برای دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس فرستاده است. منبع این خبر هم یک رسانه ایرانی بود اتفاقا.

گفتند بشیکتاش افتاده دنبال دروازه‌بان تیم‌ملی ایران و مدیرانش همین روزها برای گرفتن رضایتنامه او از پرسپولیس به تهران می‌آیند که البته پرسپولیسی‌ها تکذیب کردند؛ هم پیشنهاد بشیکتاش و هم مذاکره با باشگاه ترکیه‌ای را. تکذیبیه‌ای از زبان پندارخمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس که می‌گفت: «پیشنهاد تازه‌ای برای بیرانوند نیامده و اینکه مدیران بشیکتاش می‌خواهند به ایران بیایند، به خودشان مربوط است چون ما نه فقط به بیرانوند، بلکه به هیچ بازیکن دیگری اجازه جدایی نمی‌دهیم.»

ادعای رسانه‌های ایرانی اما کار خودش را کرده بود چرا که خبر انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند خیلی زود به روزنامه‌ دامگا ترکیه رسید. خبری که این‌طور مطرحش کردند: «با جدایی فابری از بشیکتاش و پیوستنش به فولام، سیاه و سفید‌پوشان استانبول اکنون نظرشان معطوف به جذب علیرضا بیرانوند شده است. بشیکتاش دنبال عملی کردن انتقال ستاره تیم‌ملی ایران است که در جام جهانی 2018 روسیه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. بشیکتاش که تنها یک دروازه‌بان باتجربه به نام تولگا زِنگین در ترکیب خود دارد، اکنون هدفش به خدمت گرفتن بیرانوند 25 ساله است. بشیکتاش مذاکراتش را با دروازه‌بان تیم‌ملی ایران آغاز کرده و به توافق شخصی هم با او رسیده و تنها توافق با باشگاه پرسپولیس باقی مانده است. بشیکتاش تمامی توان خود را بسیج کرده تا بیرانوند را که دو سال است عضو تیم‌ملی فوتبال ایران است و عملکردی فوق‌العاده در جام جهانی 2018 داشت، به خدمت بگیرد. از آنجا که جذب دروازه‌بان از کشورهای دیگر برای بشیکتاش هزینه‌بر خواهد بود، نگاه‌ها اکنون معطوف ایران شده؛ جایی که بشیکتاش می‌تواند علیرضا بیرانوند را با هزینه‌ای کمتر به خدمت بگیرد.»

بعد هم روزنامه فاناتیک نوشت که جذب علیرضا بیرانوند را به سرمربی بشیکتاش پیشنهاد کرده‌اند و سنول گونش در حال بررسی شرایط اوست.

حالا پرسش این است که منبع خبری رسانه‌های ترک چه بوده؟ پرسش‌مان تنها یک پاسخ دارد؛ تهران تایمز. نشریه‌ای که خودش هم خبرهایش را از رسانه‌های فارسی‌زبان داخلی وام می‌گیرد و با توجه به رویکردی که دارد، نمی‌توان به چشم یک منبع خبری موثق در ورزش معرفی‌اش کرد.

سوال بعدی را باید از مدیران بشیکتاش بپرسیم که چرا بیرانوند؟ باشگاهی که تا همین دیروز برای به دست آوردن داوید اوسپینا (دروازه‌بان آرسنال) و سیمون مینیوله (لیورپول) به آب و آتش می‌زد و هنوز از تلاش برای جذب یکی از آنها دست نکشیده، چطور به یکباره رسید به علیرضا بیرانوند و آیا حاضر است تنها برای رضایت‌نامه این دروازه‌بان 600 هزار دلار هزینه کند؟

بیرانوند تنها ملی‌پوش ایران در جام جهانی بود که مشتریانش هرگز به صورت شفاف معرفی نشدند و حالا هم جز همان یکی دو خبری که منبعش تهران تایمز است، هیچ سندی وجود ندارد که پیشنهاد بشیکتاش به این دروازه‌بان را تایید کند. این یعنی جایی دیگر باید دنبال ریشه‌ شنیده‌هایمان بگردیم. مثلا روی نیمکت پرسپولیس که دو هفته است مامن علیرضا بیرانوند شده.

تعریف و تمجیدهای برانکو از رادوشویچ را هم بگذارید کنار نیمکت‌نشینی بیرانوند تا غیرواقعی بودن پیشنهاد بشیکتاش برای‌تان ملموس‌تر شود. البته که بیرانوند حتی بعد از توافق برای ماندن هم به جدایی فکر می‌کرد اما وقتی از زبان سرمربی شنید که رادوشویچ دو سال از بهترین‌های پرسپولیس بوده و با شایستگی درون دروازه‌ این تیم ایستاده، به واسطه‌هایی که بعد از جام جهانی هم برایش از اروپا پیشنهاد آورده بودند پیغام داد که در همین یکی دو هفته برایش تیم پیدا کنند. اینگونه هم می‌توانست شانس خود را برای لژیونر شدن امتحان کند و هم برانکو را برای بازگرداندنش به دروازه‌ پرسپولیس تحت فشار بگذارد.

به خیال خودش موفق هم بوده چرا که ظاهرا یک واسطه در ترکیه مدعی شده که دعوتنامه بشیکتاش را تا آخر این هفته به ایران خواهد آورد. او احتمالا همانی است که بیرانوند را به این باشگاه پیشنهاد داده و به رسانه‌های ترک‌تبار گفته که این دروازه‌بان منتظر پاسخ سنول گونش است. بیایید فرض را بر موافقت این مربی و گذشتنش از دروازه‌بان‌های لیورپول و آرسنال بگذاریم، آیا برانکو و باشگاه پرسپولیس هم با جدایی علیرضا بیرانوند موافقت خواهند کرد؟

ایوانکوویچ که بخاطر دو روز غیبت غیرموجه در تمرین دو هفته بیرانوند را روی نیمکت نشانده و در ماجرای رضاییان و طارمی هم دیده‌ایم که مقابل رفتارهای اینچنینی کوتاه نمی‌آید، آیا اجازه می‌دهد که دروازه‌بان ملی‌پوش تیمش به این راحتی پرسپولیس را بگذارد و برود؟ حتی اگر باز هم روی نیمکت بنشاندش، قطعا به این راحتی او را آزاد نخواهد کرد و باشگاه هم بدون موافقت او نمی‌تواند به علیرضا بیرانوند رضایتنامه بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز