خبرگزاری کار ایران

بادامچی درگفت‌و‌گو با ایلنا:

توصیه‌های خاتمی بهترین روش برای پیشبرد اهداف انقلاب در شرایط فعلی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۴۲

یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد: آن‌هایی که بخواهند هم‌نوا با ترامپ با خواسته ملی مخالفت کنند از طرف ملت ایران قطعا قابل بخشش نیستند.

محمدرضا بادامچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مجموعه پیشنهادات محمد خاتمی برای حل برخی از مشکلات کشور گفت: دراین شرایط برای پیشبرد اهداف انقلاب قطعا این توصیه‌ها بهترین روش است که ما بتوانیم در این شرایط اهدافمان را پیش ببریم. شرایط فعلی ما شرایط حساسی است که بیشتر به آرامش درونی و همبستگی ملی نیاز داریم و حرف و حدیث‌های حاشیه‌ای را باید کنار بگذاریم.

وی با اشاره به مواردی که رئیس دولت اصلاحات بر آن تاکید کرده است، گفت: لازم است همه ما به عنوان شهروند مواردی که گفته شده را رعایت کنیم و اگر می‌خواهیم این مشکلات پیش رو که دارد در جامعه بحران ایجاد می‌کند را خنثی کنیم باید به این منویات توجه کنیم. همچنین اگر می‌خواهیم رفتار افراد نابکاری که به به تعهدات خودشان در مجامع جهانی هم پایبند نیستند و تحریم‌های یک طرفه و ناجوانمردانه به ما تحمیل ‌می کنند را خنثی کنیم باید به این منویات توجه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که " آیا فکر می‌کنید که مخالفت‌هایی با نظرات آقای خاتمی صورت بگیرد یا خیر؟ " به موضوع برجام  اشاره کرد و گفت: برخی در موضوع برجام مخالفت کردند و نگذاشتند آن‌ مفاد برجام در جامعه انجام شود که اگر می‌گذاشتند این اتفاق بیافتد شاید خیلی از کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری می‌کردند و ارتباط ما با دنیا و شرکت‌های دنیا بیشتر می‌شد اما این‌ها نگذاشتند. بله ممکن است آن‌هایی که همیشه سد راه بعضی از پیشرفت‌ها در جامعه بودند و همیشه شعارهای حاشیه‌ای می‌دادند، این مخالفت‌ها را صورت بدهند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تلاش ما این است که اگر کشور و میهن خودمان را دوست داریم، بدانیم که برجام ارزندگی‌هایی بسیار داشت که حتی ترامپ‌ هم آن‌ها را برنتافت. آن‌هایی که بخواهند هم‌نوا با ترامپ با خواسته ملی مخالفت کنند از طرف ملت ایران قطعا قابل بخشش نیستند.

این عضو فراکسیون امید ابراز داشت: ما الان باید به وحدت و اتحاد ملی خودمان توجه کنیم که بتوانیم این دوستی‌ها را در دنیا بیان کنیم و نشان دهیم تا بدانند که ما دوست‌دار صلح هستیم و می‌خواهیم مذاکره هم کنیم، آن‌هایی که یکطرفه از تعهدات خود و نظام جهانی خارج شوند باید به هوش باشند.

این نماینده مردم تهران درباره مصاحبه زنده رئیس‌جمهور با مردم در پاسخ به این سوال که  آیا این مصاحبه پاسخگوی شرایط فعلی جامعه و مردم بود یا اینکه کشور به مصاحبه دیگری نیاز داشت؟ گفت: رئیس‌جمهور ناچار بود؛ رئیس‌جمهور چگونه در این شرایط باید گله‌مندی خود را از تصمیم‌گیری‌ نهاد‌ها و حتی مجلس ابراز می‌کرد؟ 

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور در این شرایط نمی‌پسندید که مورد سوال قرار بگیرد، عنوان کرد: ما در حال حاضر مسائل بسیار مهمتری داریم ولی از سوی دیگر همانطور که رئیس‌جمهور هم گفت، من هم می‌گویم که این یک فرصتی است که رئیس‌جمهور موانع پیش روی خود و توسعه کشور را بیان کند. روحانی همچنین می‌تواند اقداماتی که می‌توانسته انجام دهد را بیان کند. 

بادامچی گفت: مجلس باید بداند که این رئیس جمهوری که نتوانست اقتصاد را در این ۵ ماه گذشته سال ۹۷  به آن نحوی که شعار داده بود جمع کند و مِیلش این نبود که اینچنین به هم ریخته شود، چرا نتوانست؟ دلایل و موانع پیش رو را باید بیان کند و این به نظر من فرصت خوبی است که بتواند این مسائل مطرح شود.

وی ابراز داشت: ما هم از آقای رئیس‌جمهور انتقاد داریم. به موقع با مردم حرف نزد و همه مردم انتظار داشتند که رئیس‌جمهور نکته به نکته موضوعات را با مردم درمیان بگذارد تا مسائل را بدانند، اگر صورت می‌گرفت ممکن بود کار به اینجا نرسد؛ آقای خاتمی هم به هر صورت رئیس‌جمهور را تقویت و برای او تبلیغ و مردم را برای رای دادن به روحانی ترغیب کرد و خیلی از آرا آقای رئیس‌جمهور قطعا با توصیه آقای خاتمی بوده است در نتیجه آقای خاتمی خود را در مقابل اقدامات رئیس‌جمهور متعهد می‌داند که معذرت خواهی کرد، خیلی هم به جا بود و مردم این را می‌فهمند که سردمداران اصلاحات از این وضع امروز که بعضی‌ها همه را به گردن رئیس‌جمهور می‌اندازند چه زجری می‌کشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز