خبرگزاری کار ایران

قهرمانان رزمی در بازی های آسیایی جاکارتا هم خواهند درخشید

شوکتی: مسئولان ورزش، نگاه مهربانانه تری به رشته های رزمی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۶۰

همکاری متقابل فدراسیون‌های رزمی و همچنین حمایت مسئولان ورزش از رشته های رزمی، ضامن موفقیت در بازی‌های آسیایی جاکارتا است.

به گزارش ایلنا، دکتر عباس شوکتی از کارشناسان و صاحب نظران ورزش‌های رزمی و عضو هیأت رئیسه سبک سوپرساباکی،  همکاری فدراسیون‌های رزمی را یکی از عوامل مهم در کسب موفقیت‌ تیم‌های رزمی اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا دانست و افزود:

تکواندو، کاراته، ووشو، جودو، کوراش، جوجیتسو، بوکس، پنچاک سیلات و سامبو، رشته‌های رزمی حاضر در بازی‌های آسیایی هستند. از همین رو، ضرورت همکاری متقابل فدراسیون‌های رزمی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. مطمئنا این تعامل و همدلی باعث خواهد شد تا چهره بهتری از قهرمانان رزمی و زحماتشان، در این رویداد بزرگ منعکس شود.

کارشناس ورزش‌های رزمی تصریح کرد: در شرایط کنونی، قهرمانان رشته‌های رزمی انتظار توجه و حمایت بیشتری از سوی متولیان ورزش کشور دارند. ورزش‌های رزمی همواره جز پرافتخارترین رشته‌های ورزشی کشور هستند، اما در اغلب موارد، مظلوم واقع شده‌اند.

بنده نمی‌گویم که به چند رشته خاص توجه نشود، اما انتظار داریم رشته‌های رزمی و قهرمانان آن‌ها هم دیده شوند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقا جایگاه ورزش در صحنه‌های جهانی به تلاش مستمر و گسترده‌ای نیاز است، گفت: باید از فدراسیون‌های مدال آور نظیر: کاراته، تکواندو، ووشو و ... . قدردانی و از هزینه‌هایی که بدون حساب و کتاب روانه برخی فدراسیون‌های ورزشی دیگر می‌شود، جلوگیری کرد. این امر جزو مسائل حیاتی است که باید وزارت ورزش و جوانان آن را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

شوکتی در ادامه، درباره نقش بخش خصوصی در ورزش به ویژه هنرهای رزمی اظهار داشت: امروزه اقشار مختلف مردم ایران، توسعه ورزش قهرمانی را یکی از وظایف اصلی دولت‌ها می‌دانند، در صورتی که در هیچ کجای دنیا، دولت‌ها حمایت مادی از هیچ رشته ورزشی انجام نمی‌دهند و این امر را به بخش خصوصی می‌سپارند. اما متاسفانه در ایران پیوند منطقی و معناداری میان ورزش حرفه‌ای و بخش خصوصی رقم نخورده که امیدواریم در آینده، بستر لازم برای تحقق این امر فراهم شود.

کارشناس ورزش‌های رزمی، در پایان با اشاره به سرانه اندک رشته‌های رزمی خاطرنشان کرد: رشته‌های رزمی علی رغم داشتن توان و ظرفیت بالا، از گذشته تاکنون، از نظر سرانه ورزشی با مشکل مواجه بوده و این مساله به یکی از بزرگترین دغدغه‌های ورزشکاران این

رشته‌ها مبدل شده است. به عنوان مثال، فدراسیون کاراته 2 سال است برای اختصاص فضایی در مجموعه آزادی با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز، مکاتباتی را انجام داده که گویا مسولان این شرکت، نه تنها همکاری لازم را نداشته‌اند، بلکه حتی کارشکنی‌هایی نیز کرده‌اند. در حالی که وظیفه این شرکت، فراهم کردن زمینه‌های گسترش ورزش همگانی و قهرمانی در رشته‌های مختلف است و نباید تنها به جنبه‌های درآمدزایی توجه شود. رشته‌هایی نظیر کاراته، تکواندو، ووشو و جودو چیزی از برخی رشته‌های مدال آور کم ندارند و شایسته است که با نگاه مهربانانه‌تری با آن‌ها برخورد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز