خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد:

کشت 10 هزار هکتار کلزا در لرستان در سال زراعی جاری

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۲۴

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ستاد زراعت استان بیان داشت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ مقدار ۳هزار و ۳۰۰تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از  لرستان، جواد صالحیان در جلسه ستاد زراعت استان با اعلام اینکه مقدار ۲۳هزار و۱۰۰تن بذر اصلاح شده گندم تأمین شده است، افزود: برنامه خرید بذر اصلاح شده گندم استان ۲۵ هزار تن است  که تا زمان کشت محصولات پاییزه مابقی نیز تامین خواهد شد و در این زمینه مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص تامین کود‌های شیمیایی مورد نیاز استان بویژه کودهای ازته٬ فسفاته و پتاسه٬ بررسی وضعیت بوجاری و ضدعفونی بذر اصلاح شده گندم با عنایت به بروز بیماری‌های قارچی٬ سیاهک آشکار و پنهان و بیماری باکتریایی کله نواری و همچنین روند وضعیت کارنده‌ها، ادوات و دنباله بند‌های موجود در استان لرستان و چگونگی جذب اعتبار خط ویژه مکانیزاسیون در شهرستان‌ها مطالبی را بیان داشتند.

وی در پایان میزان خرید گندم استان تا کنون را ۲۹۰هزار تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت مقدار ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز