خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران:

در خصوص پرونده تخلف مالی شهرداری ساری با کسی تعارف نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۰۰

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت:طور جدی در حال رسیدگی پرونده تخلف مالی شهرداری ساری هستیم.

به گزارش ایلنا از ساری،حسینی عالمی امروز در نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پرونده تخلف شهرداری ساری اظهار داشت: برای رسیدگی به پرونده تحت فشار هیچ کس نیستیم و خواسته همه برخورد قانونی با متهمین است.

وی افزود: پرونده ای از سوی سازمان بازرسی به دادسرای ساری ارسال  و گزارش تخلف مالی در دست بررسی است.

دادستان عمومی مرکز مازندران گفت: عنوان اتهامی این پرونده زمانی مشخص می شود که بازپرس پرونده نسبت به تکمیل تحقیقات اقدام کند و کیفرخواست صادر شود.

وی بیان کرد: موضوع پرونده فقط سازمان عمران بود و هیچکسی از مسئولان شهرداری در این پرونده نیستند. گزارش سازمان بازرسی فقط درباره سازمان عمران بوده است.

دادستان مرکز استان با تاکید بر اینکه به طور جدی و بدون تعارف در حال رسیدگی پرونده تخلف مالی شهرداری ساری هستیم ،افزود: افرادی نیز احضار شدند و تامین قرار مناسب برای آن صادر شده است. اما دلیل نمی‌شود خدماتی که در شهر انجام شده را نبینیم. اینکه جهت پیکان به سمت افراد باشد صحیح و اخلاقی نیست.

حسینی عالمی ادامه داد: متهمان مشخص هستند و نیاز به تحقیقات تکمیلی وجود دارد و اینکه بازپرس باید عناوین اتهامی را مشخص کند.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه تاکنون کسی نتوانسته ما را تحت فشار قرار دهد تصریح کرد: شهردار ساری نیز معتقد است که دستگاه قضایی وظیفه دارد با هرمسئول و مقامی در هر رده ای که مرتکب تخلف شده است باید برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد .

حسینی عالمی بیان کرد: این قول را می‌دهم دادستانی به بهترین و محکم‌ترین وجه پرونده را پیگیری و به وظیفه خود عمل کند.

وی گفت: این پرونده مانند سایر پرونده‌ها برای ما مهم است نباید حقی از کسی ضایع شود، ما مدعی اجرای عدالت هستیم و عجله برای تصمیم‌گیری مصلحت نیست. بازپرس باید در آرامش و بدون هیچ فشاری کار خود را انجام دهد.

حسینی عالمی با اعلام اینکه پرونده های متعددی از تخلفات داریم افزود:  ۴۸پرونده تخلف شهرداریهای استان و ۵۵فقره تخلفات ادارات و نهادها در حال رسیدگی است.

وی درباره اختشاشات و ناآرامی های اخیر با عنوان اینکه شاهد نارآرامی در استان نبودیم گفت: فقط چند نفر در ساری اقدام به برپایی تجمع کرده بودند که دستگیر شدند.

حسینی خشونت را یکی از چالش های مهم حوزه اجتماعی عنوان کرد و گفت: محیط زیست، خشونت ، منابع طبیعی و برخورد با مفسدین اقتصادی را از مهمترین دغدغده های دادستانی مرکز استان است.

وی شمار زندانیان زن را 49 نفر اعلام کرد و گفت :از این تعداد 4 نفر به دلیل بدهی 200 میلیون تومانی در زندان به سر می برند.

دادستان مرکز مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با احکام جایگرین زندان گفت: سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت زندان هاست به همین دلیل دادگاه ها بایستی جرائم جایگزین را صادر کنند

 دادستان عمومی و انقلاب عمومی مرکز استان مازندران درباره وضعیت شناگاه های استان مازندران گفت:حال محیط زیست مازندران مناسب نیست، مردم، کارخانه ها حتی برخی از کشتارگاه ها، پساب های خود را در محل هایی که نباید دفن کنند، دفن می کنند.

وی افزود: معادن شن و ماسه موجب شده تا آب رودخانه هراز همیشه گل آلودباشد؛ اینها مشکلات زیست محیطی است.

حسینی عالمی با تاکید بر اینکه  برای رفع مشکلات این حوزه باید میدانی عمل کنیم ادامه داد: به دلیل اهمیت این موضوع خودم بصورت میدانی بازدید می کنم.

وی با اشاره به شناگاه های استان مازندران گفت: بر اساس پایش و نمونه برداری محیط زیست؛ از ۲۲شناگاه  استان تنها ۲شناگاه قابلیت نصب پرچم آبی( مشکل زیست محیطی ندارد) دارد و ۱۸شناگاه آلوده است که باید پرچم زرد نصب شود .

حسینی از تعطیلی دو شناگاه غیرمجاز در استان خبر داد و بیان کرد:  این شناگاه ها با نصب پرچم قرمز مشخص می شود.

وی با اعلام اینکه اکثر شناگاه های استان وضعیت زرد دارد در توضیح آن گفت : یعنی شناگاه های آلوده هستند و  اختیار با مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز